حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت‌: جمع‌بندی فراکسیون که از ابتدا بر حمایت از روحانی بود.

وی با اشاره به جلسه روحانی با فراکسیون امید، افزود: دولت روحانی یک دولت برنامه محور است نه شعار محور و از ابعاد مختلف هم که بررسی می‌شود می‌بینیم که این دولت عملکرد خوبی از جمله موضوع طرح تحول سلامت داشته است. بنابراین عملکرد دولت روحانی را مثبت می‌بینیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: تقریبا می‌شود گفت که روحانی به شعار اعتدال‌گرایی خود پایبند بوده و مملکت را دوقطبی نکرده است. روحانی به عده‌ای اصولگرا و اصلاح‌طلب تندرو بها نداد بلکه به همه جناح‌ها یعنی انچه نظام جمهوری اسلامی انتظار دارد بها داد.

عابدی بر همین اساس اضافه کرد: انتظار این است که همه نیروها چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب که به آرمان‌های جمهوری اسلامی پایبند بوده و به ولایت فقیه معقتد باشند و به پیشرفت کشور متعهد هستند در صحنه‌های کشور حضور پیدا کنند؛ لذا ما عملکرد روحانی را مثبت می‌بینیم و به عنوان منتخب فراکسیون امید انتخاب شد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ماندن جهانگیری حمایتی از وی توسط فراکسیون امید صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: خیر؛ جهانگیری طرفداران خود را خواهد داشت و ما قطعا حمایت از روحانی را دنبال خواهیم کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اعتقاد شخصی بنده بر این است که چون عهدمان بر این بوده که از روحانی حمایت کنیم، در این شک و تردید نکنیم و همین راه را ادامه دهیم چرا که اعتدا‌گرایی روحانی به نفع کشور است.

عابدی ادامه داد: در رابطه با جهانگیری هنوز وارد تجزیه و تحلیل مواضع او نشدم ولی نیروی ارزشمندی است که صلاح کار خود را خودش می‌داند و ما هم صلاح کار خود را در حمایت از روحانی می‌دانیم.

وی در پاسخ به این سوال که جهانگیری کنار می‌رود یا خیر؟،‌ تصریح کرد: شرایط انتخابات بسیار پیچیده است و همه ما اعتقاد به معاد، قیامت و حداقل اینکه سرنوشت همه ما در دست خدا است، داریم؛‌ لذا ما نمی‌توانیم حدس بزنیم که هفته‌های آخر انتخابات چینش‌های انتخاباتی و مسائل در این‌باره چگونه خواهد بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: با صحبت‌های صورت گرفته در هر شرایطی پشت سر روحانی هستیم و از او حمایت می‌کنیم اما اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد پیش‌‌بینی‌های متعدی وجود دارد.

عابدی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: چینش‌های انتخاباتی در هفته آخر می‌طلبد که همه در صحنه باشند ولی در هر صورت به عهدی که با روحانی بستیم تا آخر پایبندیم.