اسماعیل کوثری در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران مبنی بر عدم ضرورت به کمک تسلیحاتی از مدافعان حرم گفت: اگر آقای کرباسچی و اطرافیانشان انقدر علم غیب دارند، چرادر دوران اقای هاشمی که قدرت در دستشان بود نتوانستند جلوی ضد انقلاب را بگیرند تا آن‌ همه در شمال غرب کشور جنایت نکنند.

 

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: وقتی که این افراد عقلشان کار نکند و منطق نداشته باشند همه چیز را در دیپلماسی می‌بینند و این حرف‌ها را می‌زنند.

 

عضو جبهه پایداری افزود: اگر این مسائل از راه دیپلماسی حل می‌شد پس چرا این داعشی‌ها که دست پروده آمریکا هستند این همه کشتار می‌کنند.

 

کوثری ادامه داد: به خاطر همین است سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات کرباسچی را رد کرد و بر ضرورت کار نظامی و دیپلماسی در کنار هم تأکید کرد.

 

کوثری با تأکید بر اینکه سخنان کرباسچی صرفا اظهار نظر شخصی او نیست اظهار داشت: این سخنان ریشه در مبانی فکری کارگزاران دارد و آن‌ها ابتدا باید پاسخگوی تخلفات و خلاف‌هایی که در گذشته کرده‌اند و پرونده آن هنوز هم باز است باشند، بعد در مورد این مسائل اظهار نظر کنند.

 

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه این‌ها می‌خواهند خودشان را طلبکار از ملت جلوه داده و به زور خود را در جامعه مطرح کنند که بگویند ما هم کسی هستیم خاطر نشان کرد: آن‌ها باید بدانند که بدهکار مردم هستند و باید در رابطه با تخلفاتی که در گذشته کرده‌اند پاسخگو باشند و شخص آقای کرباسچی نیز در مورد سخنان سخیفی که نسنجیده زده و خیال می‌کند که همه باید بپذیرند جوابگو باشد.

 

وی با بیان اینکه مردم دیگر، مردم قدیم نیستند که حرفی را به خاطر اینکه گوینده آن زمانی مسئولیت داشته بپذیرند اظهار داشت: مردم عکس‌العمل نشان می‌دهند و نه تنها قبول نمی‌کنند و می‌دانند این حرف ها ارزشی ندارد.

 

کوثری در پایان خاطر نشان کرد: وقتی مردم امنیت همه جانبه در کشور را لمس می‌کنند نمی‌توانند اظهار نظر بی‌پایه را بپذیرند بنابراین خواهان آن هستند که در برابر تروریسم با قاطعیت و استحکام ایستادگی کنیم و از سوی دیگر هم مسائل و دیپلماسی آن دنبال شود تا تروریسم ریشه‌کن شود.