به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، در بیانیه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین آمده است: نیروهای امنیتی در روزهای شنبه و یکشنبه شش شهروند بحرینی را بازداشت و به ۱۶ خانه حمله کردند و درپنج مورد اسباب و وسایل مردم را تخریب کردند.

این بیانیه افزود: در جریان این حملات هفت شهروند بحرینی آسیب های مختلف برداشتند.

گزارش نظارت حقوقی بخش آزادی های حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: آمارها از برگزاری اعتراض در ۲۸ منطقه بحرین دو روز اخیر و استفاده از گازهای اشک آور حکایت دارد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی به ۱۶ خانه در پنج منطقه سماهیج، ادیان، القریة، توبلی و أسکان عالی حمله کرده و شش شهروند را بازداشت کردند.

براساس این بیانیه، هفت شهروند نیز در جریان مقابله نیروهای امنیتی با برخی از اعتراضات در روستاها و مناطق زخمی شدند.

مناطق دمستان و ستره نیز شاهد شلیک گسترده گازهای اشک آور به خانه های مردم بود که باعث آتش سوزی در یکی از خانه های منطقه دمستان شد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.