اکبر رنجبرزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (4 اردیبهشت ماه 96) گفت: امروز با دو مقوله مهم در کشور مواجه هستیم که یکی بحث تولید و اشتغال و شعار سال در این ارتباط و دیگری موضوع انتخابات است که هر دو به هم پیونده خورده‌اند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا در موضوع انتخابات و در موضوع اشتغال همه ما ورود داشته باشیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جنگ 8 سال را با کمترین امکانات و تجهیزات توانست مدیریت کند و از مانع سرسختی که دشمن برای ما طراحی کرده بود با سلامت و با پیروزی از آن عبور کند و از میدان جنگ بیرون بیاید. .

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: امروز در یک جنگ اقتصادی ناخواسته قرار گرفته‌ایم که دشمن برای جمهوری اسلامی طراحی کرده است. برای اینکه بتوانیم از این مانع بزرگ خارج شویم ضرورت دارد همه ملت ایران عزم خود را جزم کند و مسئولین کشور، قوای سه‌گانه برای پاسخگویی در مورد موضوع اشتغال بسیج شوند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اشتغال باید در کشور شکل بگیرد، افزود: با شعار و با نشستن پشت میزها با یک اراده سست و اندک نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد و در این باره پاسخگو بود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار داشت: اشتغال یک معادله ساده نیست بلکه یک معادله چند وجهی پیچیده است و نیازمند برنامه‌ریزی و علم‌محوری و نیازمند قانون و دولت انقلابی است و ضرورت دارد تا وزرای با انگیزه در مسئولیت‌ها قرار گیرند و همه اینها باید به هم پیوند بخورند تا اشتغال فراهم شود.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود کارخانجات ما دچار رکود شده و یا اینکه از مدال خارج شده‌اند به این دلیل است که این مدیریت منسجم در کشور نداریم باید بازارهای خارجی را با بازارهای داخلی وصل کنیم و یک انضباط اقتصادی در کشور فراهم شود و همه بخش‌های خصوصی باید به هم پیوند بخورند.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی و انقلابی یک ضرورت برای اشتغال است،‌افزود: ما امروز 7 میلیون بیکار داریم که متاسفانه آمارهای متناقض هم ما را در این زمینه سردرگم کرده است و حتی اگر سالی یک میلیون اشتغال ایجاد شود در سال 1408 هم آمار بیکاری بالاست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: برای ایجاد شغل پایدار تزریق پول مستقیم و ارائه تسهیلات تنها پاسخگو نیست. این مدیریت به روز روزانه ماهانه و هفتگی بسیج قوای سه‌گانه را می‌طلبد. 

رنجبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: جلسات غیرعلنی مجلس به این معنا نیست که مجلس بخواهد چیزی را مخفی نگه دارد بلکه مسائل کلیدی در این جلسات مورد بحث قرار می‌گیرد.