حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره زنده یا ضبطی بودن مناظره‌های انتخابات اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین انتخاباتی است که برگزار می‌شود و مردم می‌خواهند مدیریت اجرایی کشور را انتخاب کنند و این انتخاب باید همراه با آگاهی باشد.

وی افزود: حضور رادیو و تلویزیون در این عرصه باید طوری باشد که کاملا فکر و اندیشه کاندیداها و نظرهایشان را درباره مشکلات کشور و راهکار آنها را برای حل این مشکلات به صورت روشن برای مردم تبیین کند چرا که تصمیم با مردم است.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مناظرات تلویزیونی یکی از این اقدامات خوب است جایی که کاندیداها در کنار هم می‌نشینند و درباره یک موضوع واحد نظر می‌دهند.

وی افزود: به نظر من مناظرات به صورت مستقیم آثاری دارد که مناظره ضبط شده ندارد اول درباره شور انتخاباتی درمیان مردم، دوم اطلاع روشن مردم درباره توانایی و اطلاعات و تسلط کاندیداها درباره مسائل کشور و راه‌های برون رفت از این مشکلات و سوم باورپذیری مردم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اطلاع رسانی را همگام با باورپذیری کنیم هر چه باورپذیری مردم را دچار خدشه کند حتما نباید انجام شود.

آقای رئیسی افزود: من از کمیته تبلیغات ستاد انتخابات و از بخش های مختلف که دست اندرکار این بخش هستند به عنوان یک کاندیدا می‌خواهم که مناظره به صورت زنده و مستقیم برگزار شود و این یک حس خوبی برای مردم عزیز ما به ویژه جوانان ایجاد می‌کند تا ارتباط زنده و مستقیمی با کاندیدا برقرار کنند و تصمیم با ملت بزرگ ایران خواهد بود.