مهدی چمران  با اشاره به اسامی که در برخی از کانال ها در خصوص رد صلاحیت تعدادی از اعضای  فعلی شورای شهر تهران منتشر شده است، اظهار داشت: متأسفانه هیات نظارت به صورت جناحی و سیاسی عمل کرده است.

وی تصریح کرد: رد صلاحیت تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از جمله گروه اصولگرایان از سوی هیات نظارت به صورت حزبی و جناحی بوده و این با قواعد دموکراسی و آزادی مخالف است.

چمران افزود: اکثر افرادی که از سوی هیات نظارت بر انتخابات رد شده اند، سابقه فعالیت در شورا را در چند دوره داشته اند و تجربیات خوبی را کسب کرده اند و رد این افراد، جای سئوال و پرسش دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رد چهره های مطرح در شورای شهر تهران توسط هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران بیان کرد: رد این افراد  نشان می دهد که نیازی به برگزاری انتخابات شوراها نیست چرا که هیات نظارت نتیجه انتخابات را رقم می زند.

وی از نمایندگان مجلس و همچنین هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواست به این موضوع وارد شوند و منصفانه و قانونمندانه رفتار کنند.

چمران همچنین با تاکید بر اینکه قطعاً اعضایی که رد صلاحیت شده اند خودشان به صورت قانونی اعتراض خود را پیگیری خواهند کرد، گفت: شورای شهر نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد و نتیجه را اعلام می کند.