روزنامه واشنگتن پست در گزارشی ضمن اشاره به توان موشکی ایران نوشت که ایران پیش‌تر از این به موشک‌هایی دست یافته است که قادرند بسیاری از متحدان آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر ایران در حال ارتقای این موشک‌ها و نیز ساخت موشک‎هایی است که قابلیت رسیدن به سواحل آمریکا را دارند.

واشنگتن‌پست در افزود: قدرت گرفتن ایران با منافع آمریکا سازگار نبوده و آمریکا باید اقداماتی را در راستای جلوگیری از قدرت گرفتن ایران انجام دهد.

در همین حال پایگاه تحلیلی «بیزینس‌اینسایدر» نیز درگزارشی به نقل از کارشناسان نظامی خود درخصوص توانمندی موشکی ایران می‌نویسد: ایران هم‌اکنون بزرگترین نیروی موشکی راهبردی در خاورمیانه را در اختیار دارد و آزمایش‎های مختلف سال‎های اخیر نشان می‌دهد که ایران درحال حاضر موشک‎های بالستیک کوتاه‌برد، میان‌برد وهمچنین موشک‎های کروز و راکتهای  بلند-برد را در خاک خود تولید می‌کند.

بیزینس‌اینسایدر تصریح کرد: برد این موشک‎ها به حدی است که می‌توانند پایگاه‌های نظامی آمریکا در جای‌جای خلیج فارس را به دقت بالا هدف قرار دهند و به ویژه تمام خاک رژیم اشغالگر قدس در تیررس موشک‎های شهاب3 و قادر قرار دارد.