به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدسعیدی کیا در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که مردم در انتخابات سال ۸۸ یک حماسه خلق کردند، افزود: برنده و بازنده انتخابات اشتباهاتی کردند که استکبار توانست از این اشتباهات استفاده کند، اما وقتی خطر جدی شد همه مردم تحت فرمایشات مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و فتنه اینگونه جمع شد.

وی در مورد فعالیت هاشمی در فتنه سال ۸۸ گفت: بررسی این موضوعات کار قوه قضاییه است و اگر سیاسیون در کار قضا دخالت کنند، مشکل درست می کنند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در اقتصاد نابسامانی به دلیل افت سرمایه گذاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید در مقررات، ثبات و شفافیت وجود داشته باشد و سرمایه گذاری یک ارزش تلقی شود. باید با درآمد صندوق توسعه ملی منابع لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کرد دولت نباید از سرمایه این صندوق برای جبران کسری بودجه خود استفاده کند، بلکه هزینه های خود را از طریق مالیات باید تامین کند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی این که درشرایط تحریم از همه امکانات برای رشد اقتصاد کشور استفاده شود که در این راه تزانزیت و صنعت توریسم از امکانات کشور است. در اقتصاد مقاومتی مدیریت بر منابع ریالی و ارزی مهمترین نکته است و باید در این اقتصاد از افراد باتدبیر و مدیران کارآمد استفاده کرد.

سعیدی کیا دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قانون اساسی، تعیین سیاست های کلی نظام را به رهبری واگذار کرده است، گفت: یک رییس جمهور خوب کسی است که در چارچوب هایی که رهبری و قانون اساسی مشخص می کند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و اینطور نباشد که رییس جمهور در زمینه سیاست خارجی مواضع مخالفی با رهبری بدهد.

به گفته وی دنیا محدود به آمریکا نیست و ما با تمام دنیا به غیر از اسرائیل براساس حفظ اصول و منافع ملی می توانیم ارتباط داشته باشیم. باید توجه کنیم که روابط طولانی مدت اقتصادی موجب ایجاد روابط سیاسی می شود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که باید امکانات لازم را برای رشد نخبگان فراهم کنیم، خاطر نشان کرد: برای محرومیت زدایی از استان های حاشیه ای کشور باید سرمایه گذاری و تولید صورت بگیرد.

سعیدی کیا دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ادغام وزارتخانه ها کار عجیبی بود، گفت: سفرهای استانی، اجرای هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر و مسکن روستایی، پیشرفت های علمی، توجه به کارهای عمرانی، ساماندهی کارت های سوخت، ساده زیستی و پرکاری از نقاط قوت دولت احمدی نژاد است.

وی همچنین افزود: نابسامانی اقتصادی، تورم شدید، افت شدید ارزش پول ملی، بی توجهی به برنامه و تغییرات پی درپی مدیران دولتی از نقاط ضعف این دولت محسوب می شود.

وزیر سابق مسکن با بیان این که در دولت هاشمی در کنار رشد اقتصادی عدالت شکل نگرفت، گفت: مدل مطلوب برای پیشرفت کشور حرکت در راستای عدالت همراه با پیشرفت است.

سعید ی کیا با بیان این که ما باید رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهایی که در آن ها بیداری اسلامی رخ داده است، تقویت کنیم، اظهار کرد: ۶۱.۵ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می دهند به نظر من مهمترین وظیفه یک زن تربیت فرزند صالح است که البته این وظیفه هیچ تضادی با کار کردن ندارد.

وی همچنین گفت: یارانه نقدی موجب تورم شده است و برای جبران آن به دو دهک اول جامعه یارانه نقدی پرداخت کنیم، اما هم زمان برای همه دهک های جامعه باید یک بیمه پایه قوی به وجود آید تا دغدغه سلامت خانوار رفع شود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان این که ارتباط با آمریکای لاتین عمل مناسبی بود که باید ادامه یابد، گفت: اتفاقات اخیر سوریه نشان داد که مردم سوریه مخالف نظام نیستند، بلکه گروه های متخاصمی که تحت حمایت غرب هستند در این کشور درپی رسیدن به قدرت هستند.

سعیدی کیا در پایان با اشاره به این که رهبری در کشور فصل خطاب هستند، اظهار کرد: من نشان درجه یک سازندگی دارم اما شما به حرف های من بسنده نکنید، بلکه عملکرد من را در سی سال گذشته بررسی کنید.