بر اساس جدیدترین نظر سنجی  حزب سوسیال دموکرات که مارتین شولتز از این حزب نامزد صدر اعظمی آلمان است با کاهش محبوبیت مواجه شده و پس از پیشتازی های اخیر دوباره از حزب مرکل عقب افتاد.

در نظر سنجی که اخیرا موسسه امنید به سفارش نشریه بیلد انجام داده است حزب سوسیال دموکرات نسبت به هفته گذشته دو درصد با کاهش محبوبیت مواجه شده و 31 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز 35 درصد آراء را به دست آوردند و به این ترتیب حزب سوسیال دموکرات 4 درصد با حزب مرکل اختلاف پیدا کرده و عقب ماند.

حزب چپ و لیبرال دموکرات آلمان هم هر کدام با یک درصد رشد به ترتیب 9 درصد و 6 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. حزب سبز آلمان نیز مانند هفته گذشته 7 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" نیز بدون تغییر 9 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

موسسه امنید این نظر سنجی را در فاصله زمانی ششم و 12 آوریل از بین 2.436 آلمانی واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

انتخابات پارلمانی آلمان امسال 24 سپتامبر ( 2 مهرماه)  برگزار خواهد شد. احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی به نمایندگی «آنگلا مرکل» که هم اکنون صدراعظم آلمان است، در این انتخابات شرکت خواهند داشت.

مرکل بار دیگر برای شرکت در انتخابات نامزد شده است و در صورت پیروزی برای چهارمین بار عهده دار این سمت خواهد بود. در مقابل حزب سوسیال‌دموکرات قرار دارد که «مارتین شولتز» رییس پیشین پارلمان اروپا نامزد این حزب است. حزب جایگزینی برای آلمان‌ (AfD) هم می‌کوشد تا نقش قابل توجهی در عرصه انتخابات ایفا کند.