مصطفی کواکبیان طی تذکری در صحن علنی امروز یکشنبه 27 فروردین ماه ضمن تشکر از اظهارات صبح امروز رئیس مجلس در مورد اصلاح شرایط نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه ما در این لشکرکشی برای انتخابات مقصر هستیم. 
 
وی ادامه داد: در مجلس هشتم مصوباتی در مورد تعریف رجال سیاسی، مدیر و مدبر بودن داشتیم و بنده در همین مجلس دهم حداقل 10 بار تذکر دادم که دولت لایحه جامع انتخاباتی را به مجلس ارائه کند. 
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر گفت: شورای نگهبان هم باید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی انتخابات شاخص‌های رجال سیاسی را مشخص می‌کرد.
 
کواکبیان تصریح کرد: اگر مصوبه‌ای درباره تعریف رجال سیاسی دارد چرا آن را از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری نمی‌کند تا به جریان بیفتد این مصوبه از مجلس هشتم همچنان باقی مانده است. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مصوبه را به جریان بیاندازد تا شاهد لشکرکشی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری نباشیم. 
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: آیت‌الله جنتی به بنده اعلام کردند که می‌توان همین متن را به صورت آیین‌نامه‌ای مورد استفاده قرار داد که این کار را نکردند.