به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه المیادین، پس از انتشار این خبر شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که گردان های مردمی مقاومت علیه اسرائیل در جولان تشکیل و به گردان ها و گروه های فلسطینی اجازه فعالیت های ضد اسرائیلی در جولان داده شده است.

در سوریه سامانه های موشکی آماده شلیک هستند و کمیته های مردمی در منطقه جولان برای مبارزه با اسرائیل تشکیل شده است.

المیادین همچنین به نقل از منابع فوق الذکر اعلام کرد که اهدافی داخل سرزمین های اشغالی مشخص شده و به مسئولان امر مجوز اقدام مستقیم بدون کسب اجازه از فرماندهان مافوق در صورت وقوع هرگونه تجاوز جدید از سوی اسرائیل داده شده است.

این منابع آگاه اظهار می کنند که دمشق موشک های پدافند هوایی را در مرزهای خود با سرزمین های اشغالی مستقر و آنها را آماده شلیک به داخل اسرائیل کرده است.

به فرماندهان سامانه های موشکی در سوریه دستور داده شده است اختیار تام دارند در صورت مشاهده هرگونه اقدام تجاوزکارانه فوراً پاسخ دهند.

این درحالی است که پایگاه خبری روسیا الیوم نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی دو مجموعه موشک های گنبد آهنین را از بیم واکنش سوریه در صفد و حیفا مستقر کرده و تمام نیروهای نظامی خود در بلندی های جولان را به حالت آماده باش کامل در آورده است.

همچنین روسیا الیوم اعلام کرد که ارتش لبنان و نیروهای چند ملیتی بر میزان گشت زنی های خود در مرزها به شکل چشمگیری افزوده اند و تمام تحرکات مرزی در مرزهای مشترک این کشور با سرزمین های اشغالی را زیر نظر دارند.

از سوی دیگر پس از ارسال نامه دمشق به سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه برخی منابع دیپلماتیک پیش بینی کردند که شورای امنیت امروز دوشنبه جهت بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه دهد.

اما از آمریکا خبر می رسد که شماری از نمایندگان مجلس سنا و نمایندگان آمریکا از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند تا اطلاعات امنیتی و جاسوسی مورد نیاز گروه های تروریستی مسلح فعال در سوریه را تامین کند.

مطبوعات فرانسوی با درج این خبر در ادامه نوشتند که این نمایندگان آمریکایی همچنین از رئیس جمهوری این کشور خواسته اند که برای تسریع جهت سرنگونی نظام در سوریه از طریق کشورهای عربی توطئه کننده علیه سوریه آموزش عناصر مسلح بیشتری را برعهده بگیرد.

از سرزمین های اشغالی نیز گزارش شده است که نشست های امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای نتانیاهو در حالی به پایان رسیدند که هیچ خبری درباره توافقات حاصل شده و تصمیم های اتخاذ شده در این نشست ها منتشر نشده است.

مهمترین این نشست ها نشست کمیته امنیتی رژیم صهیونیستی بود که بنابر اعلام منابع آگاه سه ساعت مستمر ادامه داشت و درباره بررسی بازتاب های تجاوز جنگنده های اسرائیلی به جنوب سوریه اختصاص یافته بود.

رسانه های صهیونیستی هم هیچ مطلبی در خصوص محتوی و مضمون مناقشات صورت گرفته و تصمیم های اتخاذ شده چه در کابینه رژیم صهیونیستی و چه در کمیته امنیتی این رژیم مطلبی چاپ و منتشر نکردند و تنها به اختصار نوشتند که جلسات برگزار شده درباره بررسی تنش حاکم بر مرزهای شمالی پایان یافت.