به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، منابع آگاه سوری اعلام کردند: مقامات دولت سوریه برای ممانعت از تکرار حمله رژیم صهیونیستی، بخشی از سامانه های موشکی خود را به یک پایگاه در نزدیکی دمشق مستقر کرده اند.

شبکه خبری المیادین در این خصوص گزارش داد: سوریه ضمن مستقر کردن سامانه های موشکی خود در اطراف دمشق، موشک های خود را نیز به سمت اسرائیل نشانه رفته و اعلام آمادگی کرده تا گروه های مقاومت در لبنان را با انواع مختلف سلاح پشتیبانی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سامانه های دفاع موشکی گنبد آهنین برای رویارویی با موشک های کوتاه برد در شمال سرزمین های اشغالی مستقر شده است.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، آتش بارهای گنبد آهنین در دو شهر صفد و حیفا در شمال فلسطین اشغالی مستقر شده اند.

یکی از مسئولان اسرائیلی روز شنبه اعتراف کرد که جنگنده های اسرائیل مناطقی را در داخل سوریه هدف قرار دادند و مدی شد: هدف این جنگنده ها یک محموله موشکی بوده که در حال ارسال برای حزب الله لبنان بود.

منابع آگاه در دمشق نیز اعلام کردند: مسئولان سوریه اهدافی را داخل اراضی اشغالی مشخص کرده اند که به محض هرگونه حمله مجدد اسرائیل به سوریه، آنها هدف قرار خواهند گرفت.

این منابع همچنین فاش کردند که سوریه گردانی موسوم به" گردان های مردمی" برای رویارویی با اسرائیل در بلندهای اشغالی جولان، تشکیل داده است.

در همین حال رژیم صهیونیستی به سفارتخانه های خود در سراسر جهان هشدار داده و از آنها خواسته تدابیر امنیتی خود را افزایش دهند.