دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – شب چهارشنبه، موضع خود درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تغییر داد و گفت این نهاد "دیگر از کار افتاده نیست." این در حالی است که وی ماه‌ها به انتقاد از این نهاد نظامی پرداخته بود.

وی در یک کنفرانس خبری با "ینس استولتنبرگ" – دبیر کل ناتو – در کاخ سفید درباره ناتو گفت: "من گفته بودم ناتو منسوخ شده است، اما دیگر از کار افتاده نیست."

وی افزود: "من و دبیر کل ناتو گفتگوهای سازنده‌ای درباره احتمال انجام اقدامات بیشتر این نهاد در مبارزه با تروریسم داشتیم. من خیلی پیشتر از ناتو انتقاد کرده بودم، اما آن‌ها تغییراتی را لحاظ کرده اند و اکنون به طور قطع با تروریسم مبارزه می‌کنند."

وی بار دیگر تاکید کرد کشورهای عضو ناتو باید 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های نظامی کنند. اما تنها 5 کشور از 28 کشور عضو این نهاد، به تعهدات خود عمل کرده اند.

این در حالی است که ترامپ به تازگی و در ماه ژانویه سال جاری میلادی در مصاحبه با روزنامه تایمز لندن از منسوخ شدن ناتو گفته بود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود خاطر نشان کرد: "من این موضوع را مدت‌ها پیش عنوان کرده بودم. نخست به این دلیل که این نهاد از کار افتاده بود زیرا چندین سال پیش تشکیل شده است. دوم اینکه کشورهای عضو ناتو، هزینه‌های آن را به اندازه کافی پرداخت نمی‌کنند. هنگامی که گفتم ناتو منسوخ شده است انتقادهای بسیاری متوجه من شد. گفتم (ناتو) منسوخ است زیرا مسئله تروریسم را مدیریت نمی‌کند. برای دو روز، از من شدیدا انتقاد شد. حال، آن‌ها می‌گویند حق با ترامپ بوده است."