محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن در حاشیه نشست هیات دولت  با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به ثبت نام احمدی‌نژاد در دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده از این موضوع خبر نداشتم و دقایقی پیش مطلع شدم اما تصمیم در این مورد با مردم و مقامات است.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد روند ارزیابی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هم تصریح کرد: هنوز اظهارنظر در این مورد زود است و بعد از ثبت نام تمام داوطلبان می‌توان صحبت کرد.
 
نعمت‌زاده ادامه داد: امیدوارم آنچه که تاکید مقام معظم رهبری و همگان است اتفاق بیافتد، رئیس جمهور هم روز گذشته در مازندران بر این امر تاکید داشت.
 
وزیر صنعت و معدن تاکید کرد: هر چه بیشتر در حوزه‌های انتخاباتی حضور داشته باشیم، در عمل به دنیا نشان می‌دهیم که مردم در مسائل کلان کشور وحدت کلمه داشته و به پیشرفت کشورمان علاقمند هستند، تلاششان برای انتخاب شخصی است که اهداف نظام و مردم را بیشتر محقق کند.
 
نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به قراردادهای خودروسازها با کشورهای خارجی گفت: آمار، اطلاعات و بازدیدها همه در حوزه صنعت مثبت بوده و رو به پیشرفت است بویژه بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در تاکید تولید و اشتغال و مبارزه با قاچاق مردم بیشتر امیدوار شده‌اند و این امر موجب کارآفرینی خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: مردم بیشتر به سمت کالاهای داخلی روی آورده‌اند و بر روی کیفیت کالاها رضایتمندی بیشتری دارند.