به نقل از هیل، «دیوید پترائوس»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سازمان سیا)، امروز (یک‌شنبه) در اظهاراتی، تلاش برای برکناری «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، را در این مقطع زمانی و بدون توجه به پیامدهای منفی آن نامعقول خواند. 
 
پترائوس در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، مدعی شد: اسد نمی‌تواند بخشی از طرح بلندمدت درخصوص آینده سوریه باشد. با این وجود معتقدم اصرار بر کناره‌گیری سریع اسد از قدرت پیش از آنکه دقیقاً بدانیم پس از رفتن وی چه روی خواهد داد، نیز خواسته‌ای نابجاست. 
 
رئیس سابق سیا در ادامه از کاخ سفید خواست تلاش‌های خود را به مبارزه با تروریست‌های داعش و القاعده و آزادسازی شهرهای «الرقه» و «الطبقه» معطوف کند.
 
 پترائوس در عین حال، از حمله موشکی آمریکا به «الشعیرات»، پایگاه نظامی ارتش سوریه در استان «حمص» این کشور، حمایت کرد. وی مدعی شد اقدام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در حمله نظامی برای توقف حملات ادعایی شیمیایی دولت سوریه، تصمیمی عاقلانه بوده است. این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین مدعی شد ترامپ با صدور فرمان حمله موشکی به الشعیرات، نقش خود را به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا به‌خوبی ایفا کرد.