علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 فروردین)  مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) گفت: نمایندگان محترم ما مفتخریم که الگوی جامعه و انقلاب ما امام علی(ع) است و سیاست ایشان عین حق ورزی و اخلاق بود؛ ضمن آنکه صدق از قوام اصل جامعه بود و تعارضات جمهوری اسلامی با برخی قدرت های بزرگ نیز در همین نکته نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری حمله موشکی روزهای اخیر آمریکا به پایگاه هوایی سوریه افزود: دولت آمریکا به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه حمله کرد و خساراتی را بر این کشور وارد نمود. سوال اول این است که کدام مرجع بین المللی این ادعا را بررسی کرده است؟ آیا قبل از بررسی و محکومیت می توان عِقاب نمود.

وی با بیان اینکه در واقع ما در سال های نخست جنگ بارها از طرف صدام مورد حمله سلاح شیمیایی قرار گرفتیم، ادامه داد: در عملیات بدر، فاو، حلبچه و دیگر موارد، سلاح ها از طرف دولت های غربی به صدام داده می شد و همین قدرت های بزرگ لب فرو می بستند. در واقع بحث یک بار و دو بار نیست. صدام در طول یک سال بارها از سلاح شیمیایی استفاده نمود و نه تنها اقدامی از طرف قدرت های غربی دیده نشد، که حتی موضعی هم نگرفتند.

لاریجانی با بیان اینکه یک باره در ادعایی واهی عملیاتی علیه سوریه صورت گرفت، گفت: آیا می توان باور کرد شما به دلیل حقوق بشر یا حقوق بین الملل چنین اقدامی انجام داده اید؟ چرا اجازه ندادید کمیته حقیقت یاب تشکیل و موضوع را رسیدگی کند؟ تا آنجایی که ما بررسی کردیم دولت سوریه نه گاز سارین داشت و نه دلیلی بود که در شرایط توفیقات حاصله دست به چنین اقدامی بزند.

رئیس قوه مقننه کشور تاکید کرد: روش هایی که دولت آمریکا در پیش گرفته در سال های گذشته نیز انجام شد و نتیجه آن بحران تروریستی موجود در منطقه است. آیا ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان که با بمباران های شدید همراه بود، موفق بود.