مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق ضمن انتقاد از حمله آمریکا به سوریه، به واشنگتن درباره ویتنام جدید هشدار داد.

وی در بیانیه‌ای گفت: دخالت نظامی آمریکا در سوریه فایده‌ای نخواهد داشت. واشنگتن اعلام کرد که داعش را در عراق هدف قرار داده است، اما تروریسم همچنان در عراق وجود دارد و دخالت این کشور در عراق اصلا فایده‌ای نداشت و به نظر من اینگونه تصمیمات منطقه را وارد درگیری‌ می‌کند.

رهبر جریان صدر افزود: رئیس‌جمهور آمریکا نباید در اظهارات و مواضع و اظهارات نسنجیده خود افراط کند، زیرا این کارها نه تنها به ضرر آمریکا است، بلکه برای همه کشورهای جهان ضرر دارد. او نباید خود را وارد هولوکاست جدیدی کند که دیگران مجبور به پرداخت مالیات آن شوند و سوریه به ویتنامی جدید برای آن‌ها تبدیل شود.

وی تاکید کرد: نمی‌توان سیاست دوگانه در پیش گرفت، به گونه‌ای که غیرنظامیان بیگناه در موصل هدف قرار داده شود و در عین حال حمله شیمیایی به غیرنظامیان محکوم شود.

صدر افزود: من بعید نمی‌دانم که تصمیم ترامپ درباره حمله به سوریه، اجازه سری او برای گسترش داعش در مناطق دیگر است. غالبا آمریکا حامی تروریسم است، زیرا اگر خواهان صلح است باید از گفتگو و نجات ملت‌ها در همه مناطق از جمله فلسطین یا بحرین حمایت کند.

بامداد جمعه، 18 فروردین (7 آوریل) در ساعت 3:45 بامداد به وقت محلی تعداد 59 موشک کروز تام هاوک بلاک 4 که از دو ناوشکن آمریکایی حاضر در شرق مدیترانه، یعنی ناوشکنهای USS Rose و همچنین USS Porter شلیک شد، به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص اصابت کرد. گفته می‌شود در جریان این حمله باندهای فرود، تاسیسات، رادارها و ... پایگاه به کلی نابود شده است. هرچند تاکنون هیچ گزارشی از میزان واقعی خسارات اعلام نشده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا تنها یک موشک از مجموع 59 موشک به دلیل نقص فنی عمل نکرده است و بقیه موشک‌ها با موفقیت اهداف خود را منهدم کرده‌اند و برای انهدام برخی از اهداف از دو موشک استفاده شده است.