پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نتایج نظرسنجی کانال پرمخاطب خبر فوری، نکات مختلفی را در مورد شرایط متزلزل دولت روحانی برای جلب اعتماد مجدد مردم به ذهن متبادر می‌کند.

مهم‌ترین نکته نه فراوانی کسانی که می‌گویند به نامزد دیگری جز آقای روحانی رای می‌دهند، بلکه انبوه افرادی است که فعلا نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند. 

مستقر

رییس‌جمهور و مشاوران و حامیانش تلاش می‌کنند با رفتارهای رادیکال مانند دوقطبی‌سازی، مرزشکنی‌ و دلواپس‌تراشی این آرای خاموش را به‌سمت خود بکشند. اما پیداست که تا اینجا یعنی کمتر از ۵۰ روز به انتخابات، چندان موفق نبوده‌اند.

البته جناح رقیب هنوز تمام‌قد به میدان نیامده تا آرایش انتخاباتی برای رای‌دهندگان روشن باشد. اما هرچه هست اوضاع امیدوارکننده‌ای برای رییس‌جمهور مستقر نیست؛ مگر آنکه رقیبانش متحد نشوند و یا از ارایه گفتمانی گیرا، دربمانند.

بعد از نتایج جالب توجه نظرسنجی خبر فوری، این‌بار نظرسنجی یک رسانه پرمخاطب دیگر در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، خبرساز شده است. 

مستقر1

یافته‌های آخرین خبر در پرسش از حدود 19 هزار کاربر خود نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد آنها معتقدند در نتیجه انتخابات اردیبهشت، رئیس‌جمهور تغییر خواهد کرد. در حالی که تا اسفند 95 نظرسنجی‌ها نشان می‌داد حتی کسانی که به گزینه‌ای غیر از آقای روحانی فکر می‌کنند، اغلب وی را پیروز نهایی انتخابات می‌دانند. 

این موقعیت متزلزل احتمالاً هم به دلیل جاذبه شخصیتی پایین رئیس‌جمهور و کارنامه ضعیف دولت و هم آرایش جدید در جبهه رقیب است.

با توجه به پایگاه رأی شکننده آقای روحانی در انتخابات گذشته، این‌بار کارزار سخت‌تری پیش روی رئیس‌جمهور مستقر خواهد بود؛ آنهم در وضعیتی که افکار عمومی به ماندن او در پاستور اطمینان کمتری دارد.