«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه به تجاوز آمریکا به پایگاه الشعیرات  سوریه واکنش نشان داد.

فیصل المقداد در سخنانی تاکید کرد: گزینه اول ما پیروزی و گزینه دوم نیز مبارزه با تروریسم است. تجاوز آمریکا به پیروزی های ما مربوط است. تجاوز آمریکا پس از ناکام ماندن حمله اخیر اسرائیل به سوریه صورت گرفت و نمی توان این دو را بی ربط دانست. آمریکا از قبل و همچنان برای تحقق اهداف اسرائیل و تضعیف سوریه از تروریست ها در سوریه حمایت می کند. هدف تجاوزات آمریکا تضعیف توان و قدرت ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم است.

وی در ادامه تصریح کرد: حمله آمریکا با تمام مولفه های بین المللی، تجاوز محسوب می شود و امنیت و صلح را در منطقه و جهان تهدید می کند. تجاوز آمریکا برای ملت های منطقه و جهان پیامدهای خطرناکی دارد. این نخستین تجاوز آمریکا به سوریه نبود بلکه واشنگتن با متحدان خود در صدد حمایت از تروریست ها است.  کشورهای عربی را که تجاوز به سوریه را تایید کردند، از این اقدام برحذر می داریم. زیرا هزینه سنگینی برای این کار می پردازند.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان داشت: اردوغان(رئیس جمهور ترکیه) جنایتکار و قاتل و تروریست است؛ زیرا مرزهای ترکیه را به روی تروریست ها باز کرد تا وارد سوریه شوند. اسرائیل همیشه بخشی از تجاوز به سوریه بوده است و هر آنچه که امت ما را مورد تعرض قرار می دهد، نقشه اسرائیل است. دولت سوریه برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای محکوم کردن تجاوز آمریکا را خواستار شد. امیدواریم که سازمان های بین المللی نقش خود را در حفظ امنیت و صلح جهانی بازیابند.

وی در ادامه گفت: ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) مانند روسای جمهور پیشین آمریکا، بر دوگانگی رفتارها اتکا دارد و برای حفاظت از منافع اسرائیل تلاش می کند. آمریکا بیشترین خدمات را به داعش و جبهه النصره ارائه می دهد. زیرا ارتش سوریه و متحدانش بر تروریسم پیروز شده اند. تا زمانی که از طریق أمان و انتاکیه برای گردآوری تروریست ها تلاش می شود، وضعیت سوریه به همین منوال ادامه خواهد یافت.