اتحادیه اروپا خواستار دستیابی به راهکاری برای حل بحران سوریه با مشارکت سازمان ملل و روسیه شد.

کشورهای اروپایی از اقدام بامداد امروز آمریکا مبنی بر حمله موشکی به پایگاه هوایی ارتش سوریه حمایت کرده‌اند.

ایتالیا اقدام آمریکا را تائید کرد همچنین دولت انگلیس نیز طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، آن را «پاسخ مناسب به حمله شیمیایی» به ادلب توصیف کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند»  رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مشترک، دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را  به تنهایی مسئول حمله شیمیایی در سوریه دانستند. این 2 مقام اروپایی همچنین اعلام کردند که دولت اسد به تنهایی مسئول حمله آمریکا به سوریه است.

در این بیانیه آمده است: «وی بارها استفاده از تسلیحات شیمیایی را تکرار کرده است و جنایات وی علیه مردم سوریه باعث تحریم‌هایی شد. شبیه به تحریم‌هایی که فرانسه و روسیه در تابستان 2013 در پی کشتار غوطه خواستار آن شدند.»

بامداد امروز و ساعتی پس از شروع جوسازی رسانه‌ای آمریکایی‌ها در خصوص حمله نظامی به دولت قانونی سوریه، ارتش آمریکا با موشک به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه حمله کرد.

هدف از این حمله موشکی، پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص بوده است؛ آمریکایی‌ها مدعی‌اند که جنگنده‌های ارتش سوریه با به پرواز در آمدن از پایگاه هوایی الشعیرات به «خان شیخون» حمله کرده‌اند و این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است.