صبح امروز رحمانی فضلی در جمع علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم پاوه اظهار داشت:  تلاش ها، رشادت ها، پایمردی ها و مجاهدت هایی که مردم پاوه در مقابل ضد انقلاب و دشمن متجاوز از خود نشان دادند، مدال افتخار، شکوه، عظمت و مجاهدت را نصیب مردم سلحشور این شهر کرد.

 وزیر کشور ادامه داد: در آن زمان این حرکت عظیم انقلابی مورد تایید امام راحل (ره) قرار گرفت و نام پاوه درخشندگی خاصی در فضای انقلابی ایران پدید آورد.

وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای شکست حصر پاوه اظهار داشت: در آن لحظات دشوار دل های همه ایرانیان برای مردم پاوه می تپید و هنگامی که پیام تاریخی امام صادر شد همه آرزو داشتند در کنار مردم پاوه باشند و به یاری مجاهدت ها و استقامت های مردم سلحشور این دیار بشتابند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: این حوادث دشوار در طول تاریخ برای همه ملت ها و سرزمین ها اتفاق افتاده است ولی برخی ملت ها این حوادث را تبدیل به قله های بلند روشنایی، افتخار، ابهت، ایثار، مقاومت و استقامت می کنند.

 وزیر کشور تاکید کرد: این اتفاق بزرگ در پاوه رقم خورد و برای همیشه حکایت مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت این مردمان دلیر در راه دفاع از وطن سینه به سینه نقل خواهد شد و تا هزاران سال دیگر تحسین همگان را برخواهد انگیخت.