ژان مارک ارو ، وزیر امور خارجه فرانسه گفت فرانسه می خواهد در ارتباط با آنچه در سوریه رخ داد قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شود. این بسیار دشوار است زیرا تاکنون هر بار که ما پیش‌نویس قطعنامه ای را در مورد مسائلی مانند حلب یا استفاده از سلاح های شیمیایی طرح کردیم با وتوی روسیه رو به رو شدیم که گاهی از سوی چین هم حمایت می‌شد. 
 
ژان مارک ارو گفت روز گذشته وتویی صورت نگرفت زیرا هیچ رای گیری نبود. روز گذشته در نشست شورای امنیت تنها بحث و گفتگو شد. روسیه به دنبال مذاکره با اعضای شورای امنیت به ویژه اعضای دائم است. من با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگوی تلفنی داشتم و در مورد همکاری مان سخن گفتیم. زیرا آنها باید این کشتار را متوقف کنند تا روند صلح از سر گرفته شود.
 
ژان مارک ارو افزود نخستین گام تصویب قطعنامه شورای امنیت و همچنین از سرگیری مذاکرات صلح در ژنو است. ما به دنبال ورود در جنگ به بهانه های واهی مانند رئیس جمهور آمریکا نیستیم. فرانسه کشوری متخاصم نیست و مداخله زمینی در سوریه نخواهد داشت. 
 
وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه که در حمله شیمیایی ملت خود را کشتار می کند نباید بدون مجازات بماند. تحقیقاتی در این زمینه صورت می گیرد و کمیسیون هایی در سازمان ملل متحد در این باره تشکیل می شود. روزی خواهد رسید که دستگاه قضایی بین المللی در مورد بشار اسد قضاوت خواهد کرد.