غلامعلی حدادعادل عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزار است، گفت: حضور شما‌ اهتمام به مهمترین مسئله که همان حکومت و سیاست‌ است، تفسیر می‌شود. ولایت، فلسفه سیاسی اسلام است و شما برای چنین مسله مهمی گرد هم آمدید.

وی افزود: ما وارث مهمترین انقلاب قرن هستیم. ضربه‌های دشمن به پیکر اسلام در دوره‌های قبل مانع پیروزی انقلاب اسلامی در اواخر قرن بیستم نشد.

حدادعادل تصریح کرد: گرد هم آمدیم تا از این میراث ارزشمند استقلال، آزادی و پیروزی خود دفاع کنیم و قدر نعمت‌های الهی از جمله رهبر عظیم الشان را بدانیم. استقلال و امنیت ما امروز نعمت است و  برای کشور در داخل تصمیم‌گیری می‌شود، نه در لندن و واشنگتن و این یعنی کشور دارای استقلال است.

وی گفت:‌ دشمن امروز قیچی دو طرفه‌ای را در دست گرفته و اقتصاد و فرهنگ کشور را هدف قرار داده است. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای این به وجود آمده که ما با دیدگاه‌های اسلام به نتیجه برسیم. جبهه انقلاب با انگیزه کسب قدرت ایجاد نشده، ما دوست داشتیم همین دولت در برنامه‌ها پیروز شود و الان هم از کمک مضایقه نداریم.

حدادعادل با بیان اینکه دولت کنونی دارای مشکلاتی است، تاکید کرد: دولت با شعار اعتدال و مذاکره با تحریم‌کنندگان روی کار آمد، دو جریان ثروت و قدرت به دلیل شیفتگی به قدرت به سمت دولت آمدند و جایگاه‌هایی را در اختیار گرفتند که نتیجه آن حقوق‌های نجومی و صندوق فرهنگیان شد. اعتدال همان اندازه مبهم بود که اصلاحات مبهم بود و معنی آن را نه اصول‌گراها فهمیدند و نه اصلاح‌طلب‌ها، به طوری که هر دو در این زمینه مشترک بودند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گفته شد اعتدال باعث شده به اصطلاح وزارت کشور نصیب جریان ما شود، اما می‌بینید ظرف چند وقت اخیر چند بار معاون سیاسی وزات کشور تغییر می‌کند و استانداران طی چه فرآیندی انتخاب می‌شوند.

حدادعادل تصریح کرد: بعد از گذشت برجام و گذشت زمان شاهد تحریم‌ها هستیم. تاریخ استفاده از برجام به عنوان یک شعار تمام شد. مشکل امروز مردم اقتصادی و کارآمدی است و اگر دو قطبی باشد، دو قطبی کارآمدی و ناکارآمدی است. این جبهه در کنار معرفی نامزد، تیم کارآمد نیز معرفی می‌کند. جبهه برای همسو کردن و هم‌افزایی نیروهای انقلاب ایجاد شده و انتظار دلسوزان و دلسوختگان انقلاب وحدت نیروهای انقلابی است.

وی تاکید کرد: جبهه مردمی برای انتخابات ایجاد نشده، حبابی نیست و با انتخابات از بین نمی‌رود. اگر پیروز شویم، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و کشور به کار می‌بریم. اگر پیروز نشدیم با قدرت این راه را ادامه می‌دهیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در توصیه‌ای به اعضا اعلام کرد که در انتخاب 5 کاندیدای نهایی دقت کنند و این‌طور نباشد که تنها یک فرد بر ایشان ملاک باشد و 4 نفر دیگر بر ایشان فرقی نکند‌، چرا که با انتخاب دقیق 5 کاندیدا و در نظر گرفتن روند باقی مانده تا انتخابات و مناظرات و تبلیغات انتخاباتی به پیروزی کمک خواهد شد.