به گزارش پارس به نقل از فارس، سیدحسین صابری بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج حضور یافت و به سئوالات انتخاباتی آن ها پاسخ داد.

دانشجویان دانشگاه یاسوج در این نشست خواستار صراحت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ هایش بودند و عمده سئوالات در مورد وضعیت جریان انحرافی و فتنه و نقش آن ها در انتخابات بود.

یکی از دانشجویان در ابتدای نشست پشت تریبون قرار گرفت و از استاندار پرسید که به صورت بله و خیر به این سئوال پاسخ دهد که آیا اسفندیار رحیم مشایی و دوستان وی را انحرافی می دانید یا نه؛ این دانشجو و چندین دانشجوی دیگر به پاسخ بله و خیر دادن استاندار اصرار کردند که وی پاسخ داد: بارها این موضوع را توضیح دادم که انحراف همه جا وجود دارد و در این مملکت دو اصل ولایت و قانون اساسی معیار اصلی در مسائل سیاسی و اعتقادی هستند که زاویه داشتن با هر یک از این دو انحراف است و من در همه جا این انحراف ها را می بینم؛ حال ممکن است این انحراف به چپ باشد یا راست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مصلحت ایجاب می کند که در آستانه انتخابات از کسی اسم نبریم.

* به جز خدا از کسی نمی ترسم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اصلاً درست نیست که با اینگونه تحلیل ها افراد را بزرگ یا کوچک کنیم.

صابری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اینکه چرا از آقای مشایی می ترسید، گفت: به جز خدا از کسی نمی ترسم و اصلاً جای سئوال است که ترس من در مقابل چه چیزی باید باشد؛ از ۲۲ سالگی پست و مقام داشتم و امروز اگر بگویند از فردا نباش سجده شکر به جای می آورم و اگر هم بگویند ۱۰ سال دیگر هم بمان باز هم سجده شکر به جای می آورم؛ نهایتش این است که به شهر خودم بر می گردم و آنجا به تدریسم با فراغت بال بیشتر می پردازم، بنابراین از هیچ کس ترسی ندارم.

دانشجوی دیگری از صابری پرسید نظرتان در مورد مسافرت ها و سخنرانی های اخیر آقای احمدی نژاد چیست؟ صابری پاسخ داد: به علت گرفتاری و مشغله کاری امکان شنیدن و دیدن همه سخنرانی ها و اظهارنظرها را ندارم، اما این را باید بپذیریم که در پایان عمر همه دولت ها و رؤسای جمهور چنین حرکت هایی داشتند و این سفرها بوده و امری طبیعی است؛ هرچند تحلیل های متفاوتی در مورد آن ها وجود دارد.

این دانشجو از استاندار پرسید، مگر شما نماینده دولت نیستید که استاندار در پاسخ به او گفت: من نماینده دولت در مسیر قانون هستم و این نماینده دولت بودن به معنی هماهنگ کردن برای نهار خوردن نیست؛ من نماینده دولت و یک پیچ مهره کوچک از نظام هستم.

* اگر می خواهید از انتخاب رئیس جمهور پشیمان نشوید، معیارهای رهبری را درنظر بگیرید

به گزارش فارس در ادامه این نشست دانشجوی دیگری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: آقای استاندار در همه عمر انقلاب به رؤسای جمهور انگ های زیادی زده شد و برچسب های و القاب مختلفی به آن ها چسبیده شد و امروز ما دانشجویان از کجا بدانیم که رئیس جمهوری که انتخاب می کنیم هشت سال دیگر چنین سرنوشتی نداشته باشد و ما پشیمان نشویم. صابری سؤال این دانشجو را اینچنین پاسخ داد که من نمی دانم انگ هایی که به رؤسای جمهور چند دور گذشته زده شد را من زدم، نظام زده و یا مردم، اما اگر می خواهیم از انتخابمان پشیمان نشویم باید شاخص ها و معیارهای مدنظر ولی فقیه را در انتخابمان نقش دهیم.

وی ادامه داد: دولت هاشمی به دنبال سازندگی بود، دولت خاتمی به دنبال اصلاحات و دولت احمدی نژاد نیز به دنبال عدالت بود که هرکدام توفیقاتی داشته اند.

* تضمین استاندار به دانشجویان برای سلامت انتخابات

دانشجوی دیگری از صابری پرسید با توجه به نزدیکی مواضع شما و معاون سیاسی تان به جبهه پایداری چه تضمینی برای عدم جانبداری شما در انتخابات وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال بیان کرد: من شخصاً به شما دانشجویان و فرهیختگان جامعه تضمین می دهم که به جز اجرای قانون هیچ نگاه دیگری به انتخابات ندارم و تا روز ۲۳ خرداد نیز فرد اصلح را انتخاب نخواهم کرد؛ استاندار به شوخی گفت: اما قول می دهم روز ۲۵ خرداد بگویم که چه کسی رأی آورده است.

صابری در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اصلح بودن جریانات حاضر در صحنه سیاسی کشور تصریح کرد: برخی جریانات دلسوزی، توجه بیشتری به دین و مسائل دینی دارند، اما ممکن است جریان دیگری هنر و توان اداره بهتر کشور را داشته باشد؛ هرچند معتقدم نباید از جریاناتی که به این نظام آسیب زده اند، استفاده کرد.

آخرین سئوال دانشجویان نیز مربوط به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص اعمال نفوذ در هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات بود که صابری پاسخ داد: ترکیب هیئت نظارت که در حیطه اختیارات ما نیست، اما چند موردی که در مورد هیئت های اجرایی به من تذکر داده شد، اصلاح کردم و اگر مواردی از این دست مشاهده شود نیز اصلاح می کنم.