بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح مسائل و موضوعاتی که در نشست غیرعلنی دوساعته امروز مطرح شد، پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که به صورت غیرعلنی و غیررسمی انجام شد، درباره مسائل مختلفی که ازسوی هیات رییسه، مرکز پژوهش‌ها و نظرات کارشناسان احصاء شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان این‌که باتوجه به شعار سال با محوریت «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» موارد ۲۰ گانه‌ای به‌عنوان مشکلات و اولویت‌های کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی احصاء شده بود، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم کشورمان دچار مشکلات اقتصادی است که باید حل شود و این درحالی است که بیشتر به‌صورت شعاری با این مشکلات برخورد شده بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات کشور مباحث محیط زیستی و بحران آب است که باوجود این‌که ممکن است هر استان و منطقه‌ای نگاهی خاص به این موضوع داشته باشد، لازم است برنامه‌ریزی کلان و کشوری در این راستا صورت گرفته و در جهت حل آن اقدام شود.

نماینده تهران در مجلس دهم همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از صندوق‌های بازنشستگی در کشور اعلام کرد: متاسفانه تصویر روشنی از وضعیت این صندوق‌ها وجود ندارد و باید راه‌حلی پیدا کنیم که مشکلات این صندوق‌ها که عموماً بدهکار هستند، را حل کنیم.

نعمتی یادآور شد: هم‌اکنون صندوق تامین اجتماعی به‌عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که باید این مشکل و مشکلاتی از این دست به صورت جدی مرتفع شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسائلی که درباره نشست غیرعلنی امروز مجلس درباره نحوه برگزاری جلسات پارلمان صورت گرفته، اعلام کرد: در جلسه غیرعلنی امروز تعداد زیادی از نمایندگان محترم به قید قرعه نوبت گرفته و نظرات خود را بیان کردند و قرار شد نظراتی که به صورت شفاهی مطرح شد، ازسوی نمایندگان و فراکسیون‌های مجلس به صورت کتبی در اختیار هیات رییسه قرار گیرد و پس از جمع‌بندی این نظرات، نحوه برگزاری جلسات مجلس تعیین می‌شود.

او توضیح داد: قرار است تا ۱۰ روز نظرات همکاران درباره نحوه برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌های مجلس جمع‌بندی شود و پس از آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

نعمتی خاطرنشان کرد: ممکن است در هفته‌های آینده به تناوب جلسات غیرعلنی برگزار شود و این جلسات با حضور وزرا، کارشناسان یا بدون حضور آن‌ها و صرفاً با حضور نمایندگان برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین با اشاره به تعطیلی روز سه‌شنبه در هفته آینده، از برگزاری جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه و دوشنبه در هفته آینده خبر داد و در ادامه گفت: نحوه جلسات مجلس تغییر خواهد کرد و ممکن است جلسات غیرعلنی بیشتری تشکیل شود که نمایندگان و دیگر مسئولان بتوانند بی‌پیرایه نظرات خود را مطرح کنند.