هدایت‌اله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اعلام هند در مورد کاهش 20 درصدی واردات نفت خام از ایران به دلیل تاخیر در صدور مجوز مشارکت در توسعه میدان گازی از سوی کشورمان گفت: هند حق بیان چنین موضوعی را ندارد و این تنها به دلیل عملکرد ضعیف ما در حوزه نفتی رخ داده است.
 
نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک تاکید کرد: هر قراردادی یک پروژه جداگانه است و تقریبا در دنیا هیچ گاه این مسائل را به هم ارتباط نمی‌دهند.
 
وی تصریح کرد: شاید قول و قرارهایی میان وزرات نفت و کشور هند وجود داشته که اکنون این کشور چنین توقعی دارد وگرنه خرید و فروش نفت و توسعه میادین نفتی و گازی دو مساله جدا از یکدیگر هستند.
 
خادمی با بیان اینکه  دلیلی ندارد کهخریدارهای نفت بخواهند در توسعه میادین هم شرکت داشته باشند، گفت: بسیاری از خریداران نفت، دلال و واسطه هستند نه شرکت‌های تولید کننده، تنها بخشی از آنها شرکت پالایشی هستند که این شرکتها تخصصی در اکتشاف و توسعه میادین گازی ندارند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: متاسفانه در کشورمان در هر زمینه‌ای حتی در حوزه نفتی هم یک مافیا درست شده است، این مافیا در اقتصاد نیز رسوخ کرده و فساد مانند موریانه بدنه آن را تخریب می‌کند.
 
نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک با اشاره به اینکه شاید هند در ایران نیروهایی دارد، تاکید کرد: کشور هند چندین سال دستگاههای خود را با قیمتهای گزاف در ایران به کار گرفته است، همیشه در بخشهای فاسد اقتصادی گروهی برای استفاده حضور دارند، حال با وجود دلال و مافیا در زمان تولید، صادرات و فروش نفت دچار مشکلات می‌شویم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: چندین سال است که شعار ما در کشور اقتصاد مقاومتی است اما تا چه حدودی مسئولان به این موضوع توجه داشته‌اند،؟ مسئولان دولتی با علاقه‌ای به آمار سازی‌ دوست دارند که مدیران و مسئولان زیر دستشان اوضاع را به خوبی نشان دهند.