به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، آمریکا ضمن دعوت از افغانستان و پاکستان به خویشتن داری، از این ۲ کشور خواست که مشکلات مرزی خود را از طریق گفت وگو حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری « تاند» ، افغانستان « جورج لیتل» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: اگر نیازی باشد آمریکا برای رفع مشکلات بین افغانستان و پاکستان همکاری می کند.

آمریکا در حالی برای حل مشکلات مرزی بین افغانستان و پاکستان اعلام آمادگی کرد که مقامات افغانستان آمریکا را عامل اصلی تنش های اخیر بین کابل و اسلام آباد معرفی کرده اند.

رئیس جمهور افغانستان روز شنبه طی سخنانی گفت: بر اساس مدارک موثق نظامیان آمریکایی تعدادی پایگاه را در خاک افغانستان به نیروهای پاکستانی واگذار کرده اند.

دیدار کرزی با سفیر جدید نپال در افغانستان

حامد کرزی در دیدار با سفیر جدید نپال در افغانستان، استوارنامه وی را تحویل گرفت. در این دیدار که عصر روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، کرزی برای « بهارت راج پادیال» سفیر جدید نپال در افغانستان، آرزوی موفقیت کرد.

در مقابل سفیر جدید نپال ضمن این که از آغاز مأموریت خود در افغانستان اظهار خرسندی کرد، گفت که در زمان مأموریت اش در افغانستان تلاش خواهد کرد تا روابط میان ۲ کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

شهروندان « پکتیا» و « ارزگان» علیه پاکستان تظاهرات کردند

در پی زیاده خواهی نظامیان پاکستانی در مناطق مرزی با افغانستان، روز شنبه صدها تن از شهروندان ولایت پکتیا علیه اقدامات پاکستان تظاهرات کردند.

به گزارش تلویزیون دولتی افغانستان تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهای ضد پاکستانی، تحرکات نظامیان این کشور را در مرز با افغانستان به شدت محکوم کردند.

آنان ضمن حمایت از ارتش افغانستان، برای دفاع از تمامیت ارضی افغانستان اعلام آمادگی کردند.

همچنین تلویزیون « قندهار» نیز گزارش داد که صدها تن از شهروندان ولایت ارزگان علیه پاکستان تظاهرات کردند. بر اساس این گزارش، معترضان برای جهاد با پاکستان اعلام آمادگی کردند.

۲۸ شبه نظامی در ولایت « هلمند» کشته شدند

در ۲ حادثه جداگانه در ولایت هلمند در جنوب افغانستان ۲۸ شبه نظامی طالبان کشته شدند. فرمانده پلیس ولایت هلمند اعلام کرد که ۱۵ شبه نظامی طالبان روز گذشته در درگیری با نیروهای افغان در منطقه « ده آدم خان» ولایت هلمند کشته شدند.

در همین حال مسئولان « لشکر ۲۱۵ میوند» در جنوب افغانستان نیز اعلام کردند که ۱۳ شبه نظامی دیگر نیز در درگیری با نیروهای افغان در منطقه « نادعلی» ولایت هلمند کشته شدند.

ادامه پیشروی نظامیان پاکستانی در خاک افغانستان

« فضل الله واحدی» والی « کنر» در شرق افغانستان در گفت وگو تلویزیون دولتی افغانستان اعلام کرد که نظامیان پاکستانی ۳۰۰ متر وارد ولایت کنر شدند.

وی گفت که نظامیان پاکستانی علاوه بر پیشروی به سمت خاک افغانستان، چندین پاسگاه نیز در منطقه « ناری» ولایت کنر در خاک افغانستان احداث کرده اند.

وی تصریح کرد که به نیروهای افغان دستور دفاع از تمامیت ارضی افغانستان داده شده است.

۴ نظامی افغان در ولایت « نورستان» کشته شدند

در درگیری بین شبه نظامیان طالبان و نیروهای دولتی در ولایت نورستان در شرق افغانستان، ۴ نظامی افغان کشته شدند.

سخنگوی والی نورستان در گفت وگو با « تلویزیون یک» افغانستان بیان داشت: این نظامیان شب گذشته در منطقه « برگ متال» ولایت نورستان کشته شدند.

وی گفت که درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان تاکنون در منطقه ادامه دارد.

۲ فرمانده طالبان در ولایت « پکتیکا» کشته شدند

در یک کمین نیروهای دولتی در ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان، ۲ فرمانده طالبان کشته شدند. فرمانده پلیس ولایت پکتیکا اعلام کرد که این فرماندهان طالبان روز گذشته در منطقه « متا خان» این ولایت کشته شدند.