ترامپ یکشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: «ماجرای واقعی شنود و درز اطلاعات است. درز دهندگان اطلاعات را پیدا کنید.» 
به گزارش روز دوشنبه نشریه هیل، رئیس جمهوری آمریکا ماه پیش مدعی شده بود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سلفش قبل از انتخابات از برج ترامپ شنود کرده است. 
هرچند که ترامپ چنین ادعایی را بدون هیچ شاهدی ارائه داد، وی و اعضای تیم همراهش تاکنون از چنین اتهاماتی دفاع کرده اند.
 
«دوین نونس» رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا ماه گذشته که ازیک منبع آگاه اطلاعاتی کسب کرده است که نشان می دهد نهادهای اطلاعاتی آمریکا تصادفا اطلاعاتی را از اعضای تیم انتقالی ترامپ کسب کرده اند و آن را در گزارش های داخلی خود به «شکل گسترده ای اشاعه داده اند». 
وی به خبرنگاران گفت: من به تازگی تاکید کردم که در موارد متعددی جامعه اطلاعاتی آمریکا، اطلاعاتی را از برخی از افراد در تیم انتقالی ترامپ جمع آوری کرده ند. جزییاتی درباره اعضای احتمالی تیم دولت آینده به شکل گسترده ای در گزارش های داخلی جامعه اطلاعاتی اشاعه یافته است.
 
نونس به دلیل دور زدن کمیته متبوعش درباره ارائه اطلاعاتی به رئیس جمهور در رابطه با شنود از اعضای تیم انتقالی با واکنش های شدید مواجه است. 
 ترامپ پیشتر درصفحه کاربری اش درتوئیتر نوشته بود: وحشتناک است. تازه فهمیدم که درست قبل از پیروزی، اوباما مکالماتم را در برج ترامپ شنود کرده است. چیزی پیدا نکردند این مک کارتیسم (اصطلاحی برای اشاره به فعالیت‌های ضدکمونیستی عوامانه سناتور «جوزف مک‌کارتی» طی سالهای 1908 تا 1957 ) است. رئیس جمهور اوباما چقدر سطحش را پایین آورده که تلفن من را قبل از دوره مقدس انتخابات شنود کرده است. این درحد نیسکون/ واترگیت است آدم بد (یا بیمار).
 
دمکرات ها در مقابل ترامپ را متهم کرده‌اند که قصد دارد با طرح ادعای شنود، افکار عمومی را از ماجرای تحقیق و تفحص درباره ارتباط مخفیانه با روسیه منحرف کند.