امام جمعه مشهد ادامه داد: بعضی جریان های سیاسی که امروز در کشور مدعی لیبرال دموکراسی اسلامی هستند، به گفته امام خمینی(ره) دشمن محسوب می شوند، زیرا آن حضرت فرموده اند که دشمن فقط رضاخان نبود بلکه هرکس مسیرش اسلام نباشد با هر اسمی که در کنار جمهوری اسلامی بگذارد، دشمن است، بنابر این اگر قرار باشد افراد سکولار در قدرت نفوذ کنند به معنای این است که دشمن ما در قدرت نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: دشمن قصد دارد نسل جوان را دچار استیصال و آفت بیکاری کند تا جوانان بگویند جمهوری اسلامی ناکارآمد است و به سراغ نظامی بروند که مشکلات اقتصادی آنان را برطرف کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به گفته رهبر معظم انقلاب جنبه دفاع از نظام و دین دارد و در این زمینه نیز مساله اشتغال نوک پیکان دفاع از دین و نظام در موضوع اقتصاد می باشد.

وی گفت: اگر تولید توسعه یابد و اشتغال به کار گرفته شود و جوانان مشغول به کار باشند توطئه های دشمن نقش برآب می شود و انقلاب اسلامی همچنان استمرار دارد و نظام نیز قوی تر و نیرومند تر می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 63 سوره یس گفت: خداوند می فرماید شیطان جمعیت زیادی از شما را گمراه کرده است آیا در این زمینه تعقل نمی کنید و خدا انسان را به عقلانیت دعوت می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: خداوند در آیات زیادی شیطان را به عنوان دشمن انسان معرفی کرده است و ساختار فطرت و عقل انسان را اینگونه قرار داده است که به طرف شیطان نرویم و بالفطره از دشمن فرار کنیم.

وی اظهار کرد: اگر انسان یک زمانی به طرف شیطان رفت خداوند فرصتهایی را گذاشته است که هر زمان فرد خطاکار متوجه اشتباه خود شد بتواند از مسیر شیطان برگردد و ماه رجب یکی از این فرصتها می باشد.