عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز همزمان با آغاز ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای شهرها و روستاها در بازدید از فرمانداری شهرستان قزوین اظهار داشت: امروز فرصتی پیش آمد تا بتوانیم از ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی بازدیدی داشته باشیم گرچه آغاز صبح است اما استقبال بسیار زیاد بوده و شور و شوق مشاهده می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با هیأت‌های نظارت در حوزه‌های انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهرها و روستاها و مجلس هماهنگی و اقدامات و شرایط لازم مهیا شده است.

وزیر کشور با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای میان دوره‌ای مجلس در چند روز اخیر ادامه داد: امروز هم ثبت‌نام از کاندیداهای شوراهای شهر و روستا آغاز شده و 22 فروردین ماه هم ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: برای شوراهای شهر و روستا 329 هیأت مرکزی در شهرستان‌ها و 2 هزار و 58 هیأت در مراکز بخش تشکیل شده و آمادگی کامل وجود دارد که با انجام ثبت‌نام، وارد مراحل تبلیغات هم شویم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طلیعه کار ثبت‌نام از کاندیداها نشانگر این است که انتخابات باشکوه، آرام و از لحاظ امنیتی سالم برگزار شود.

رحمانی‌‍‌فضلی تصریح کرد: حدود یک میلیون و 500 هزار نیرو در سراسر کشور مراحل اجرایی و نظارت سه انتخابات شوراها، میان دوره مجلس و ریاست جمهوری را بر عهده دارند.

وی افزود: در انتخابات شوراها 110 هزار نفر در کشور انتخاب می‌شوند؛ تلاش می‌کنیم که انتخابات، سالم و قانونی برگزار شود.