به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، « باراک اوباما» رئیس جمهوری روز شنبه به وقت محلی آمریکا ضمن اعلام اینکه حمله اسرائیل به سوریه را تأیید نمی کند، گفت که تل آویو حق محافظت از خود در مقابل حزب الله و همچنین مقابله با انتقال سلاح های پیشرفته به حزب الله را دارد.

این اظهارات اوباما یک روز پس از آن ایراد شد که اسرائیل یک مرکز تحقیقاتی در سوریه را مورد هدف قرار داد و مدعی شد که محموله موشکی را که برای حزب الله عازم لبنان می شده را هدف گرفته است.

اوباما در مصاحبه ای با شبکه اسپانیایی زبان « تلموندو» بعنوان بخشی از تور سه روزه به آمریکای لاتین که در کاستاریکا به پایان رسید، هیچ اظهار نظری در خصوص صحت حمله اسرائیل به سوریه مطرح نکرد.

وی گفت: من اجازه می دهم که دولت اسرائیل هرگونه حمله ای که انجام داده را تأیید یا رد کند.

رئیس جمهور آمریکا ضمن تأکید بر اینکه هرگونه حمله اسرائیل به سوریه توجیه پذیر است، گفت: آنچه در گذشته گفتم و بر آن نیز اعتقاد دارم این است که اسرائیلی ها به طرز توجیه پذیری باید از خود در مقابل انتقال سلاح های پیشرفته به سازمانهای تروریستی چون حزب الله محافظت کند. ما از نزدیک با اسرائیلی در به رسمیت شناختن این مسئله که آنها بسیار به سوریه نزدیک هستند، آنها بسیار به لبنان نزدیک هستند، هماهنگ هستیم.