قربانعلی سعادت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه عید نوروز فرارسیدن سال 96 را که مصادف با ولادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) است را به هم استانی‌های عزیز تبریک عرض میکنم.
 
وی افزود: سال 95 با سختی‌های زیادی شروع شد اما با سفر رئیس جمهور و به دنبال آن سفرهای تکمیلی دیگر مقامات به استان اقدامات اجرایی رونق گرفت.
 
سعادت تصریح کرد: استان آذربایجان غربی نیازمند یک سری پروژه‌های تاثیرگذار است که امیدواریم در سال 96 به اجرای آنها بپردازیم.
 
وی گفت: یکی از موضوعاتی که در محافل اقتصادی آذربایجان غربی مطرح بود توسعه راه آهن میانگذر تبریز-ارومیه بود که به عنوان ایده از سال 94 مطرح بود، این ایده در سال 95 مراحل خود را طی کرده و بعد از سفر رئیس جمهور به تصویب رسید و امیدواریم اقدامات مطالعات و اجرایی آن در سال 96 آغاز شود.
 
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که از 24 سال قبل جزو آرزوهای مردم استان آذربایجان غربی است اتمام پروژه راه آهن مراغه به ارومیه است که اجرای این پروژه تا مهاباد پیش رفته بود اما به سبب نبود اعتبار ادامه آن ممکن نبود تا اینکه در سفر رئیس جمهور این اعتبار تامین شد و خوشبختانه اکنون همه بدهی‌های پیمانکاران و حتی مطالبات پیش پرداخت آنها نیز اجرا شد و بدون شک این پروژه در سال 96 به بهره‌برداری میرسد.
 
وی گفت: از مباحث جدی آذربایجان غربی ارتقا شاخص های سلامت است به طوری که با کمبود 1500 تخت بیمارستانی مواجه هستیم این مشکل نیز در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی مطرح شد و بر این اساس احداث بیمارستان 600 تختخوابی در ارومیه به تصویب رسید و در بودجه سال 96 قرار گرفت، بیمارستان آیت‌الله خویی در خوی و بیمارستان کوثر در ارومیه نیز از مصوبات سفر رئیس جمهور بود که اقدامات اجرایی بیمارستان آیت‌الله خویی آغاز شده و بیمارستان کوثر نیز در سال 96 شروع می شود.
 
سعادت افزود: ردیف اصلاح شاخص‌های توسعه استان یکی از پروژه های تاثیرگذار آذربایجان غربی است که از سال 92 مطرح بود و در سفر رئیس جمهور مستقل از بودجه های سنواتی ردیفی برای آن در نظر گرفته شد تا در سال 96 اجرایی شود.
 
وی اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام بسیاری طی سال‌های ٩92 تا 95 به بهره‌برداری رسید به طوری که 2774 پروژه عمرانی با رقم 6 هزار میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیده است که در رونق اقتصادی استاندسهم به‌سزایی داشته است و در راستای تحقق به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز 646 واحد تولیدی با 373 میلیارد تومان بانکی بهره‌برداری شد که بر اساس آن 24 هزار شغل ایجاد شد.
 
سعادت گفت: در نیمه نخست فروردین 96 رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی سفر خواهد کرد که این سفر پروژه محور بوده و پروژه‌هایی که در سفر خرداد 95 کلنگ‌زنی شد در این سفر به بهره‌برداری میرسند.