اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی با موضوع «ایران»، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

 

دویچه‌وله: حداقل دستمزد سال ۱۳۹۶ کارگران ۹۳۰ هزار تومان اعلام شد. این در حالی است که حداقل هزینه زندگی ماهانه یک خانوار متوسط در ایران حدود ۲ و نیم میلیون تومان اعلام شده است؛ چیزی حدود سه برابر.

 

تایمز انگلیس: تانک کرار ایران از تانکهای آبرامز و چلنجر انگلیس سبکتر وسرعت آن مانند چلنجر است. کرار برخلاف این دو تانک، مجهز به زره است و دارای نوع پیشرفته‌ای از توپ باقدرت شلیک بالا است.

 

امید پارسا نژاد سردبیر وب سایت بی بی سی فارسی: مسئله مهم در خصوص اظهارات وزیر اطلاعات ایران این است که او از کسانی انتقاد کرده که از برجام با لفظ خسارت محض نام برده بودند؛ آیت الله خامنه ای اولین بار از این لفظ در خصوص توافق هسته ای استفاده نمود، منتقدان دولت هم با استفاده از همین عبارت به دولت حمله می کنند.

 

پیشنهاد روزنامه آمریکایی پس از تحریم های جدید و کارشکنی در اجرای برجام: ژست دوستی با مردم ایران در عید نوروز!

نیویورک پست: باید به مردم مظلوم ایران نشان داد که آنها دوستی در کاخ سفید دارند. عید نوروزفرصتی مناسب برای ترامپ است تا این کار را انجام دهد.

 

 اسپوتنیک: نتانیاهو در اظهارات جدید خود برای اولین بار از اصطلاح «تروریسم شیعی» استفاده کرده است که به‌نظر نمی‌رسد تصادفی بوده باشد. اکنون ایران در مرکز توجه همه است.

 

کانال ضدانقلاب آمدنیوز مدعی شد که حسن روحانی در جلسه دیروز (چهارشنبه) هیأت دولت  ضمن انتقاد از بازداشت‌های گسترده در آستانه انتخابات، گفته است: «مگر آمدنیوز چه کاری می‌کند یا از کدام خط قرمز رد شده که به بهانه ارتباط با این رسانه، اطلاعات سپاه و  قوه قضائیه تعداد زیادی از فعالان سیاسی‌ومدنی و روزنامه‌نگاران را بازداشت کرده‌اند؟

 

 وقتی کاریکاتوریست ضدانقلاب نمی‌تواند اقبال فراگیر نسل جوان ایرانی به ارزش‌های نظام اسلامی را هضم کند!

کانال تلگرام/ مانا نیستانی: این روزها در فضاى مجازى به‌وفور جوانانى را با چهره، ظاهر و سکناتى که هیچ ربطی به ارزش‌هاى مورد تأیید حکومت ایران ندارد می‌بینم که از عشق خود به مقام رهبرى و شخصیت او یا در ستایش مدافعان حرم مى‌گویند... پدیده‌اى که با آن روبروییم «ته‌ریش گذاشتگان یقه‌بسته» اول انقلاب نیستند که آگاهانه براى کسب منفعت به شمایل مورد پسند نظام در آمده باشند تا پست و مقامى بگیرند؛ از جوانانى عادى حرف می‌زنم که از تناقضى عجیب در رفتار و گفتار رنج می‌برند!

 

رادیو زمانه: نامه هنگامه شهیدی، فعال سیاسی اصلاح طلب به روحانی:

جنابعالی برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری و «مصونیت قضایی» برادر محترمتان، در خصوص بازداشت‌های اخیر با «سازمان اطلاعات سپاه» معامله کرده اید. 

اما  در جایی که پای بازداشت خواهرزاده تان و نام برخی وزرای کابینه در «پروژه نفوذ» مطرح بود، هر روز فریادتان به آسمان بلند بود که “روزنامه‌نگار نباید بازداشت شود! 

 

بی بی سی: حدود ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه تولید کننده روغن نباتی قو در اعتراض به عدم پرداخت حقوق دو ماهه خود، حق بیمه و عیدی در مقابل شرکت نهان گل سهام دار عمده این کارخانه تجمع کردند. 

 

دویچه وله: میزبانی بلند مدت ایران از میلیون ها مهاجر افغانی مورد ستایش آژانس پناهندگان سازمان ملل قرار گرفت و این آژانس اعلام کرد که سخاوت ایرانیان جنبه ای است که به میزان کافی به آن پرداخته نشده است.

 

پایگاه امریکایی بازفید: ترامپ به‌خاطر کمک به عربستان سعودی و مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه، مجوز ده‌ها حمله به یمن را صادر کرده است؛ حال آنکه هدف قرار دادن حوثی ها فقط به قدرت گرفتن القاعده می‌انجامد.

 

رادیوفردا: با اتمام سومین دور از مذاکرات صلح سوریه در پایتخت قزاقستان، جمهوری‌اسلامی ایران در حالی به‌عنوان ضامن اجرای آتش بس معرفی شد که کمتر از یک ماه پیش گروه‌های مخالف بشاراسد در نشست آستانه -که ۲۹ بهمن برگزار شد- با حضور این کشور در کمیسیون آتش‌بس سوریه مخالفت کرده بودند.