نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه 24 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی موارد اعاده شده از شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال 96 کل کشور با 149 رای موافق، 14 رای مخالف،‌ 3 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان بند الحاقی 3 تبصره یک این لایحه را حذف کردند.

به گزارش تسنیم،‌ در بند الحاقی 3 تبصره یک که با رای نمایندگان حذف شد وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه مکلف شده بود 3 درصد از مبلغ قراردادها و پیمان‌های خود را در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و پیرامون حوزه‌های نفتی و گازی پس از واریز به خزانه برای کاهش اثرات سوء زیست محیطی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و محروم کشور هزینه نماید. مبلغ فوق در صورت وضعیت پیمانکاران طرف قرارداد لحاظ می‌شد.

همچنین در بند الحاقی که از سوی نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان حذف شد، ذکر شده بود در اجرای تبصره بند الف ماده 65 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 مصوب مصوب 1393/12/4 وزارت نفت مکلف است اعتبار مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.