به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن رضایی عصر شنبه با بیان این مطلب در جمع دانشجویانن دانشگاه اراک افزود: برای ساختن آینده ایران تنها ۱۰ سال فرصت داریم این در حالیست که به لحاظ تاخیر بسیار زیاد صورت گرفته برای ایجاد توافق و وفاق بین نسل اول و دوم و نسل سوم وچهارم انقلاب، این ۱۰ سال فرصت بسیار کمی است.

وی با تاکید بر ضرورت عبور مسالمت آمیز و منطقی از گذشته به آینده گفت: متاسفانه نه تجارب و ترس های گذشتگان به آیندگان منتقل شده و نه در کشور قدرت درک ذائقه جوانان وجود دارد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی کشوربا انتقاد از بی توجهی به پرورش مدیران جوان از بین نسل سوم و چهارم توسط دولت های پیشین بیان داشت: نگاهی آسیب شناسانه به عملکرد دولت های قبل لازمه تبیین آینده کشور در این دوره از انتخابات است.

رضایی تاکید کرد: باید در این نشست ها تمام نقاط قوت و ضعف دولت های گذشته بیان شود نه این که تنها به نقد آنچه اشتباه یک دولت بوده بپردازیم.

وی با بیان این که عصر آینده ایران عصر فرهنگی و اقتصادی است گفت: ایران اسلامی در مسیر عبور از عصر سیاسی و امنیتی و دفاعی به عصر فرهنگی و اقتصادی است عصری که در آن واژه زندگی، جامعه و مردم اهمیت می یابد.

اقتصاد فدرال همان اقتصاد مردمی است

دبیر تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به طرح اقتصاد فدرالی مورد تاکید خود در سخنرانی هایش بیان داشت: با اجرای طرح اقتصاد فدرالی دولت مرکزی نوسازی شده و امور غیرسیاسی اعم از ورزش، اقتصاد و فرهنگ از دولت گرفته و به مردم واگذار می شود.

رضایی تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد که محور مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است نقطه اشتراک اقتصاد فدرال و اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اگر اقتصادی مردم گرا باشد هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند آن اقتصاد را تهدید و یا تحریم کند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: در اقتصاد فدرالی موردتاکید من اختیار اقتصاد هر استان به خود آن استان واگذار شده و این مهم بستر مشارکت افراد بومی هر استان برای اداره استان خود را بیش از پیش فراهم می کند.

انتخابات ریاست جمهوری جای عقده گشایی و انتقام جویی نیست

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت پرهیز کاندیداها از گل آلود کردن انتخابات گفت: عرصه انتخابات عرصه انتقامجویی و عقده گشایی افراد نیست و کسانی که قصد چنین کاری را دارند بزرگترین خیانت را به ملت ایران می کنند.

رضایی ادامه داد: کسانی که با سراب سازی سراب تبلیغاتی می سازند نه تنها در دانشگاه ها نمی روند که خود را از دید نخبگان داننشگاهی و دانشگاهیان پنهان می کنند و در پایان فکر مردم را خراب و راه به جایی نخواهند برد.

وی تاکید کرد: شرایط پیش روی کشور شرایطی حساس و ویژه است و باید با نگاه فراملی و قومی به سوی آینده حرکت کنیم.

توجه به معضل بیکاری و فقر ضروریست

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که امروز بیکاری و فقر دو معضل بزرگ پیش روی مردم است گفت: بیکاری جوانان تحصیل کرده با مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امروز به درد بزرگی برای خانواه ها تبدیل شده است.

رضایی که با تشویق دانشجویان در این بخش از سخنرانی هایش مواجه شد، گفت: قول می دهم به دانشجویان که در صورت موفقیت در انتخابات آتی موقعیت شغلی دانشجویانی که شش ماه به پایان فارغ التحصیلی زمان دارند مشخص شود بعد از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در صورت برنده شدن در انتخابات سیستم بانکی را چگونه مدیریت می کنید گفت: سروسامان دادن به وضعیت بانکی کشور با احیای بانک مرکزی صورت می گیرد. بانک مرکزی باید از حوزه سیاست خارج شود تا در صورت تورم بتواند کشور را کنترل کرد چراکه ما دو دولت داریم یکی از آنان دولت پول یا همان بانک مرکزی است و دولت دیگری در حوزه سیاست است.

رضایی به مشکلات بانکهای خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: مشکل بانکهای خصوصی این است که تحت حمایتهای دولتی نیستند به همین دلیل دچار آسیب می شوند و از سویی عدم نظارت بانک مرکزی است که این مشکلات را بیشتر می کند.

در موقع ضرورت اختلاف فکری با آقای رفسنجانی را برای مردم بیان می کنم

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم همچنین در اعتراض یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه اینجا دانشگاه است و همه ما به مشکلات اقتصادی آگاهی داریم و نیازی به حرفهای پوپولیستی شما هم نیست و دانشجویان برنامه و راهکار می خواهند و می خواهند بدانند علت کناره گیری شما در سال ۸۴ به نفع هاشمی رفسنجانی چیست گفت: هیچ وقت به نفع هیچ کس کناره گیری نکردم و در همان سال اطلاعیه دادم که به نفع ملت ایران کنار می روم و در حال حاضر هم به عنوان کاندیدای مستقل اعلام امادگی کردم که زیر نظر حزب و گروه خاصی فعالیت نکنم.

وی اضافه کرد: همه فکر می کنند که من و آقای هاشمی برای اینکه پشت یک میز می نشینیم افکارمان هم مثل هم است در حالیکه این طور نیست و در موقع ضرورت اختلاف فکری با ایشان را برای مردم بیان می کنم.

وی در جواب سوال برنامه های سیاست خارجی از سوی دانشجویان اظهارداشت: در دولت آینده سیاست خارجی بسیار مهم است چراکه الان فشارهای خارجی به خصوص در بخش انرژی هسته ای بسیار زیاد شده است و تجربه نشان داده راه برون رفت از این مشکل افراط و تفریط نیست و باید رویکرد اعتدال در سیاست خارجی را در پیش بگیریم.

رضایی ادامه داد: در برنامه هسته ای ایران در یک سو همه دنیا نشسته اند و در سوی دیگر تیم مذاکره کننده ایرانی است و در این شرایط حساس باید افرادی برای مذاکره انتخاب شوند که به خوبی با شراطی منطقه آگاهی داشته باشند.