متن بیانیه حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه به شرح زیر است:

« بسم رب‌الشهداء

طی روزهای گذشته موضوع تغییر رئیس دانشگاه ملایر در حالی خبرساز شد و موج‌های مختلفی در محافل علمی و رسانه‌ای به همراه داشت که زمزمه این تغییر از مدت‌ها قبل آغاز و ادله مخالفت این‌جانب به عنوان نماینده مردم به مسئولین ذیربط از جمله وزیر محترم، معاونین و ایضاً استاندار همدان گوشزد شده است.

دانشگاه محل سازندگی علمی و معنوی و نقطه اساسی جامعه است که به عنوان یک کانون علمی وظیفه ساخت و پرورش مدیران آینده و به عنوان یک کانون مذهبی بار سنگین فضاسازی دینی را بر عهده دارد بر همین اساس زلف مدیریت دانشگاه را نباید به موج‌های زودگذر سیاسی گره زد و سکان هدایت سفینه‌النجات علم را نباید به ناخدای موج‌ها سپرد.

دانشگاه ملایر از نعمت۱۷۰ عضو برجسته هیئت علمی بهره‌مند است که هر کدام در گرایش‌های مختلف از نخبگان و اساتید تراز اول منطقه هستند.

تحرک و نشاط علمی و قرار گرفتن در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه فرهنگی و دینی نتیجه دور ماندن تعارضات سیاسی از دانشگاه ملایر است.

از جابه‌جایی عجولانه و شتاب‌زده اخیر بوی اغراض سیاسی به مشام و به نظر می‌رسد این تصمیم، نه تنها از پختگی و سنجیدگی لازم برخوردار نیست بلکه در شرایطی که تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد بلندمدت نیازمند تغذیه علمی و فکری از طرف دانشگاه است، بیم آن می‌رود که مزرعه علم و دانش به‌جای میوه سیاست‌پروری به آفت سیاست‌زدگی دچار شود و موتور محرک توسعه شهرستان از کار بیفتد. نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر جامعه است و اساتید و پژوهشگران در این میان جایگاهی ویژه دارند.

اگر دولت محترم به ثبات مدیریتی معتقد نیست و عزم جزم را بر تغییر اجباری نهاده آیا وقت آن نرسیده که به نیروهای بومی اعتماد کنیم و خوشه‌چین خرمن معرفت اساتیدی باشیم که علی‌رغم مهیا بودن شرایط ارتقای جایگاه در مراکز استان‌های ممتاز با روحیه جهادی ایستاده‌اند و شادابی، جست‌وجوگری و حقیقت‌طلبی را برای دانشجویان و ارتقای سطح علمی دانشگاه را برای شهرستان به ارمغان آورده‌اند؟

انتخاب مدیران باید بر اساس احراز سوابق علمی و مدیریتی با اولویت افراد بومی صورت گیرد و معرفی افراد غیربومی ـ فارغ از نام‌ها و نشانه‌ها ـ نه تنها بی‌احترامی به بنیه کارشناسی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه ملایر است، بلکه از تنزل شأن دانشگاه به یک باشگاه سیاسی خبر می‌دهد که هدف آن زیرپا گذاشتن آرمان‌های انقلابی و متوقف کردن روند رو به رشد سال‌های اخیر است و به همراهی دانشگاه در تحقق اهداف بلندمدت نظام در دهه‌ای که مزین به نام پیشرفت و عدالت شده آسیب جدی وارد می‌کند.

مردم انقلابی، دانشجویان بیدار و مسئولین شهرستان سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و هنگامه‌ای که نامه عمل بنویسند، پاسخ لازم را به انتصابات مشکوک و فاقد توجیه در عرصه مدیریتی شهرستان خواهند داد.»