به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در دیدار علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری و جمعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشروع نظام اسلامی را استوار به تایید امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: فراز و نشیب های دوران پیش از انقلاب و اوایل آن تجربه هایی را برای ملت ایران داشت که برای جهان هم بی نظیر است؛ وجود امام راحل و شیفتگی مردم به ایشان دو ویژگی بارز انقلاب هستند که هیچ چیزی جای آن را پر نمی کند و اگر ایشان حضور نداشتند در بهترین شکل انقلاب ایران با مصر کنونی شباهت داشت.

وی افزود: چنانچه مردم ایران امام را نمی شناختند و به او عشق نمی ورزیدند نمی توانستند کاری از پیش ببرند اما این نعمت به رایگان در اختیار ملت قرار گرفت؛ برخی کمبودها هم بودند که آسیب هایی را به انقلاب وارد کرد که نخستین مورد آن نبود مدیران کافی برای اداره جامعه در کنار امام است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به دوران دولت موقت و دولت نخست جمهوری اسلامی عنوان داشت: در این دولت ها افراد هم فکر امام کم بودند؛ دلیل عمده این مسئله تلاش های ضد فرهنگی و ضد دینی رژیم پهلوی در طول دوران زمامداری بود.

وی ادامه داد: عنایت الهی در دوره های بعدی نصیب ملت ایران شد و مدیرانی هم فکرتر با امام بر سر کار آمدند که برخی مانند آیت الله خامنه ای صد در صد در خط امام بودند و بعضی دیگر تفاوت هایی داشتند اما همواره در طول ۳۰ سال پس از انقلاب ملت ایران از کمبود مدیران صالح کارآمد رنج می برد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در حال حاضر عنایت دیگری نصیب ملت ایران شده و مدیرانی با صلاحیت و در خط امام با انگیزه های الهی و انقلابی بر سر کار هستند عنوان داشت: این افراد کمابیش کارآمد بوده و سابقه مدیریتی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ممکن است برخی افراد باتقوا و صالح برای مدیریت ساخته نشده باشند گفت: در مقابل برخی اشخاص مانند شهید بهشتی گویا به صورت ژنتیکی و طبیعی انسانی مدیر بودند.

وی اضافه کرد: زمینه هایی چون دفاع مقدس، حوزه های علمیه و مسئولیت های مختلف موجب شده است امروز مدیرانی با کفایت به صورت متعدد در کشور حضور داشته باشند؛ این امر یک نعمت بزرگ است و کار را نیز بر مدیران و مردم برای انتخاب آنها سخت می کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به وجود مراجع تقلید متعدد در جامعه گفت: تقلید از چند مرجع در یک جامعه مشکلی به وجود نمی آورد اما مدیریت کشور باید در یک شخص متمرکز شود زیرا نه شرکت تعاونی ریاست جمهوری داریم و نه چیزی شبیه شورای ریاست جمهوری مانند آنچه در شوروی سابق بود در ایران پایه ریزی شده است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه هرچه تعداد افراد صالح بیشتر باشند تکلیف مردم در تشخیص اصلح مشکل تر خواهد بود ابراز کرد: تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری را امری مبارک می دانم از این نظر که افراد شایسته در نظام اسلامی کم نیستند؛ این امر تکلیف مردم را برای انتخاب اصلح سنگین کرده و در مقابل آنچه موجب تسلی است اینکه بیشتر نامزدهای احتمالی این دوره از پیروز نشدن در انتخابات نگران نیستند زیرا به دنبال انجام وظیفه هستند.

وی رای مردم را تعیین کننده نهایی نتیجه انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه نامزدها و حامیان آنها این است که مراقب هوای نفس باشند و آنچه رضایت الهی و امام زمان (عج) را در پی دارد در نظر بگیرند.