سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر پایدار ماندن همگرایی اصولگرایان در زیر چتر جبهه مردمی نیروهای انقلاب پس از انتخابات ۹۶ گفت: تمام همّ و غم ما این است که روند همگرایی نیروهای انقلاب پس از انتخابات هم ادامه پیدا کند و هماهنگی‌ها و زحمات مقطعی مختص به دوران انتخابات نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ائتلاف‌های گذشته به صورتی بود که فردای انتخابات همه چیز به فراموشی سپرده می‌شد، ادامه داد: ساختار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نسبت به ائتلاف‌های سابق متفاوت است چرا که افق فعالیت این جبهه کوتاه مدت نیست و شورای مرکزی ۳۰ نفره منتخب مجمع ملی برای مسئولیت یک ساله تعیین شده‌اند و مصمم به  تداوم فعالیت‌ها و هم‌اندیشی‌ها هستند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی با ابراز امیدواری که رئیس جمهور آینده گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشد، تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از انتخابات هم می‌تواند با بهره‌گیری از نظرات متخصصان کمیته‌های اقشار و صاحب‌نظران در زمینه ارائه راهکار برای برون‌ رفت از مشکلات و همچنین معرفی نیروهای کارآمد و فعال در تهران و شهرستان‌ها بهترین یاور برای دولت آینده باشد.
 
حسینی با بیان اینکه هر دو سال یک بار در کشور انتخابات داریم و علاوه بر آن مرتب با اتفاقات و رویدادهای مهمی مواجه هستیم که همفکری و همکاری سازمان یافته رهروان امام ورهبری را می طلبد، گفت: با توجه به فقدان حزبی فراگیر و پاسخگو، این جبهه می‌تواند در انسجام‌بخشی به نیروهای انقلابی و ولایتمدار، نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی با اشاره به اینکه برای نمونه تشتت و تفرقه‌ اصولگرایان در برخی از حوزه‌های انتخابیه در انتخابات مجلس دهم سبب شد نتیجه مطلوب حاصل نشود، متذکر شد: مثلا در شهرهایی که صرفا یک نماینده به مجلس راه پیدا می‌کند، از طرف اصلاح‌طلبان به دلیل داشتن لابی قوی تنها یک کاندیدا به میدان آمده بود ولی در بین اصولگرایان ۳ نفر و حتی تعداد بیشتری وارد عرصه رقابت شدند که نتیجه چنین رقابتی از قبل معلوم است.
 
وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید به گونه‌ای تلاش و برنامه‌ریزی کند که شاهد تکرار این اشتباهات تلخ، منیت‌ها و خودمحوری‌ها نباشیم، همان طور که در روایات داریم "مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود" و اگر ایرادات گذشته بارها تکرار شود بایستی در ایمانمان شک کنیم.
 
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: همگان منتظر تحول در شیوه مدیریتی و اجرایی کشور هستند و عمده مردم در ناکارآمدی دولت فعلی بعد از گذشت قریب به ۴ سال تردید ندارند، بر این اساس مهم‌ترین مانع تغییر وضع موجود، تعدد کاندیداها است که امیدواریم به فضل الهی با سازوکار جبهه، همدلی و همکاری نامزدها زحمات به ثمر بنشیند و دولتی مردمی، مکتبی و انقلابی شکل گیرد.
 
سیدمحمدحسینی در پایان خاطر نشان کرد: عدم تحقق وعده‌های رویایی دولت بویژه در حوزه اقتصاد سبب نارضایتی اقشار مختلف شده به گونه‌ای که تحول در قوه مجریه و روی کار آمدن عناصر دلسوز، پرتلاش و خدمت‌گزار را اجتناب‌ناپذیر ساخته است و لذا عزم و اراده و رأی مردم در ۲۹ اردیبهشت می‌تواند نویدبخش آینده‌ای بهتر برای کشورمان باشد.