ایرباس ۳۳۰ خریداری شده از سوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پس از تحویل به مقامات این شرکت به‌طور رسمی به تهران آمد تا دومین هواپیمای خریداری شده ایران باشد که پس از برجام به‌طور رسمی وارد ناوگان می‌شود.

با به نتیجه رسیدن برجام روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های حامی دولت از برجام با عناوینی چون معجزه قرن، آفتاب تابان و فتح الفتوح یاد کردند، فتح الفتوحی که قرار بود زندگی مردم را متحول کند و بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خط پایانی بکشد ولی تا به حال تنها از این همه نتیجه‌ای که قرار بود عاید ملت ایران شود تنها دو هواپیما در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشسته است تا دولتمردان نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

تقلیل معجزه قرن و آفتاب تابان به دو هواپیمای ایرباس را شاید بتوان طنز تلخ ثمره برجام برای ملت ایران دانست و اینک که در روزها و ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم هستیم دست خالی دولتمردان یازدهم را به وضوح نشان می‌دهد.

دی ماه سال جاری اولین هواپیمای ایرباس با حواشی تحقیرآمیز در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست، حواشی تحقیرآمیزی که دولتمردان با افتخار آن را در بوق و کرنا کردند تا همگان بدانند میوه‌های سیب و گلابی برجام به ثمر رسیده است.

در روزهای بر زمین نشستن اولین هواپیمای ایرباس به این نکته تاکید کردیم که « هرکس کمترین اطلاعی از داده‌های آماری داشته باشد و یا هرکس که بعنوان پدر یک یا سرپرست خانواده دستی در معیشت و اقتصاد خانواده داشته باشد، به خوبی می‌داند که اوضاع، به مراتب بیش از آنکه دولتمردان نمایش می‌دهند آشفته و نابسامان است و دهها مشکل کلیدی و حیاتی در سر راه زندگی مردم وجود دارد که هواپیما در پیش آن مشکلات، دغدغه‌ای فانتزی قلمداد می‌شود.»

در گزارش 25 دی ماه سال جاری به این مسئله تاکید کردیم که « مشکلاتی مثل رکود ویران‌کننده اقتصاد بیکاری خانمان‌بر افکن و زمینه ساز ده‌ها و صدها معضل اجتماعی و امنیتی دیگر، تعطیلی پی‌درپی و وحشتناک صنایع و معادن و ... تنها نمونه‌هایی از این مشکلات است که دولت یازدهم ترجیح داده به جای حل و رفع آنها، با جشن ایرباس، به قول مولوی نوای «خر برفت و خربرفت» را با صدای بلندتری ساز کند و مردم را از آن دغدغه‌ها منصرف کند!»

از یک‌سو سبد دولت از هرگونه محصولی در بزرگترین وعده و ادعایش از روز نخست تا‌کنون، یعنی پرونده هسته‌ای و موضوع برجام خالی و بدون دستاورد است و از دیگر سو، انتخاباتی در پیش است که پیروزی در آن بدون هیچ کارنامه‌ای برای مردم، سخت و دشوار است و نزدیکترین یاران دولت هم نسبت به آن امید ندارند.

کیهان در آذر ماه سال جاری نیز در گزارشی دیگر  با عنوان«پرواز هواپیماهای کاغذی در آسمان انتخابات» نوشت:« بهمن ماه سال گذشته در حالی که اندکی از نهایی شدن توافق برجام گذشته بود و از طرفی دیگر جامعه به تدریج در تکاپوی انتخابات مجلس قرار می‌گرفت هیاهوی قرارداد با یکی از غول‌های هواپیما‌سازی جهان یعنی ایرباس به صورت گسترده مطرح شد. اکنون نیز در حالی که دست دولت از وعده‌هایی که داده خالی است دوباره موضوع خرید هواپیما به تیتر یک روزنامه‌های زنجیره‌ای تبدیل شده است.

در میان آن همه بدعهدی‌های غرب و خاصه آمریکا در اجرای تعهداتشان حالا که موضوع قرارداد خرید هواپیما برای بار چندم مطرح شده است باید هم روزنامه‌های زنجیره‌ای را به جشن و پایکوبی بکشاند...گویا ماموریت آنها پرواز در آسمان انتخابات است.»