به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، نبش قبر حجر بن عدی صحابی رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) در سوریه در شرایطی که گروهک های تکفیری و عوامل جبهه النصره وابسته به سازمان تروریستی القاعده در منطقه در حال نمایش زشت ترین چهره خود از تاریخ ظهور نامیمون خود تاکنون هستند، خاطره تلخ هتک حرمت القاعده نسبت به بارگاه مطهر امامین عسکریین علیهما السلام را دوباره در اذهان شیعیان و افکار عمومی جهان زنده کرده است.

اقدام وقیحانه و به دور از انسانیت گروهک تروریستی" جبهه النصره در بلاد شام" این بار زنگ خطری را با صدای بلند به صدا درآورده است که اگر اقدامی سنجیده در برابر این پدیده خطرناک و هلال تکفیری روبه گسترش در منطقه اتخاذ نشود، ممکن است جنایت هولناک دیگری در راه باشد اما این بار هیچ توصیه ای از سوی بزرگان و علمای اسلام قادر به مهار نفرت ها و انتقام های مذهبی نخواهد شد.

سکوت آگاهانه و پرمعنی علمای اهل تسنن بویژه علمای الازهر و مدّعیان همیشگی حقوق صحابه پیامبر اکرم (ص) در حجاز در مقابل هتک حرمت قبر این صحابی جلیل القدر - که خدمات غیر قابل انکار ایشان به اسلام و فتوحات اسلامی در عصر خلیفه دوّم بر هیچ کسی پوشیده نیست اما تنها مشکل او وفاداری وی به امیر المومنین (ع) است - دل همه شیعیان و دوستداران این صحابی مظلوم را به درد آورده است.

حمله شیخ یوسف قرضاوی به حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه دوحه قطر و" حزب الشیطان" نامیدن مقاومت لبنان که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در سوریه حضور دارد در شرایطی که مقلدین این شیخ در سوریه اقدام به بریدن سرها و هتک حرمت بقاع متبرکه و اماکن زیارتی مخصوص شیعیان می کنند، اقدامی زشت تر از جنایاتی است که عناصر القاعده در سوریه و عراق دست به آن می زنند.

چراغ سبز مفتی های وهابی به نیروهای اعزامی آنها به عراق و سوریه برای کشتن مردم بی گناه و تخریب مراقد و بارگاه ائمه معصومین و یاران اهل بیت (ع) در این دو کشور همراه با سکوت رسانه های فتنه مانند" الجزیره" و" العربیه" کار را به جایی رسانده است که موج نفرت و کینه میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی روز به روز به سمت مسیر بی بازگشت سوق می دهد و در شرایطی که آمریکا در حال بررسی همه گزینه ها برای اقدام علیه سوریه است، شکاف میان کشورهای اسلامی و پیروان مذاهب مختلف آن روز به روز عمیق تر می شود.

صحبت از بررسی همه گزینه ها برای اقدام علیه سوریه توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و متهم کردن نظام بشار اسد بر بکارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه همزمان با اوج گرفتن اقدام های وحشیانه گروه های تکفیری و عوامل القاعده در زمانی مطرح شده است که خبر نبش قبر حجر بن عدی توسط گروه تروریستی جبهه النصره می توانست چهره این گروهک تروریستی را به خوبی آشکار کند امّا تحت الشعاع قرار گرفتن این موضوع توسط برخی از رسانه ها و سانسور کردن این خبر توسط رسانه های فتنه وابسته به عربستان و قطر بُرد این خبر بسیار مهم را کوتاه کرد تا همه نگاه ها را به سمت و سویی دیگر ببرد.

آنچه مهم به نظر می رسد، برملا کردن دفاع گزینشی علمای مذهب وهابیت از اصحاب پیامبر (ص) و مقابله هوشمندانه با قدرت گرفتن این هلال تکفیری است. انعکاس خبری همه جانبه این حادثه بزرگ و حوادث مشابه آن مانند انفجار در حرم امامین عسکریین در سامرا، در رسانه های درون مرزی و برون مرزی می تواند تا حد زیادی جلوی تکرار آن در سوریه و سایر کشورهای اسلامی را بگیرد و مسلمانان در سایر کشورها با ماهیت خطرناک گروه های تکفیری آشنا شوند.

نبش قبر این صحابی جلیل القدر گرچه حادثه ای دردناک و بسیار تکان دهنده بود اما در واقع افشای هویت غیرانسانی گروه های تکفیری، سلفی و تروریستی مدعی اسلام است که در حال احیای اسلام معاویه و یزید و بازگرداندن دوران ننگین حکومت بنی امیه به شام و انتقام بی رحمانه از شیعیان و محبان اهل بیت است، تروریست هایی که با دلارهای آمریکا و سلاح های ترکیه دست به ماشه می برند و با فتواهای مفتیان دربار آل سعود و آل ثانی در سوریه و عراق بقاع متبرکه را ویران می سازند و سر شیعیان بی گناه را می برند. آنها همان کسانی هستند که به ظاهر برای سرنگونی شیوخ عرب جهاد می کنند، با پرچم القاعده هر روز یک اطلاعیه جدید بر روی سایت های اینترنتی قرار می دهند، امّا آنها در حقیقت پیاده نظام حکام عرب منطقه هستند که دست در دست این شیوخ تشنه به خون شیعیان دارند و سیاست های ناپاک آنها را در منطقه اجرا می کنند.

دشوار نیست ربط دادن این شیوخ با سازمان تروریستی القاعده. کافی است به زندانهای ویژه القاعده در عربستان که شبیه به هتل های ۵ ستاره ساخته شده است بنگرید و این زندان ها را با زندانی که شیخ نمر روحانی شیعی (محکوم به اعدام) در آن به سر می برد مقایسه کنید تا متوجه نفاق آنان شوید. آیا این شیوه های نخ نما شده و نمایشی" تظاهر دوستان به دشمنی" در این روزها ممکن نیست دوباره به کار گرفته شود؟ ! باز هم کافی است به تظاهرات سلفی های مصر و حمله آنها به مقر اصلی امنیت ملی این کشور نگاهی بیندازید تا تصویر بن لادن و پرچم القاعده را در دستان آن ها ببینید و بقیه ماجرا را پی خواهید برد. سلفی هایی که با پول عربستان و امارات عربی متحده و قطر به قصد دست اندازی در کار اخوان المسلمین در مصر، این کشور نا آرام را نا آرام تر کرده و می کنند.

بسیار ساده انگارانه است اگر تصور شود اهداف قلبی رهبران القاعده در مسیری متفاوت با منافع مفتی های دربار آل سعود و آل ثانی قرار دارد. نگاهی به اهداف مشترک آنان در سوریه و عراق در به نابودی کشاندن این دو کشور و از بین بردن کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران در منطقه به راحتی می توان مواضع مشترک آنها را پی برد و تبانی حساب شده آنان علیه تشیّع را متوجه شد. این سازمان که دیروز و امروز به ابزاری مناسب دست جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا برای توجیه هژمونی خود در منطقه درآمد، امروز هم به ابزاری در دست حکام خودکامه منطقه برای انتقام از به قدرت رسیدن شیعیان در منطقه تبدیل شده است.

هتک حرمت بقاع متبرکه و نبش قبر حجر بن عدی توسط گروهک های تروریستی مخالف نظام بشار اسد در سوریه، این خطر بزرگ را گوشزد می کند که آنها - به بهانه تبدیل شدن قبور و بقاع متبرکه به نماد شرک شیعیان - ممکن است این ماجرا را در جای دیگری از این کشور تکرار کنند و قرار داشتن حرم حضرت زینب و حضرت رقیه در آنجا ممکن است هدف بعدی این گروه باشد، لذا باید با تمام ابزارهای موجود، اقدام این گروهک های تروریستی را محکوم و برای افشای چهره مزورانه و ضد اسلام آنها نزد جهانیان، همه توان خود را بکار ببریم تا بتوانیم به نحو شایسته ای از حریم اهل بیت علیهم السلام پاسداری کنیم.