حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده امنیتی در امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در اردیبهشت 96 اظهار داشت: انشاءالله کاندیداها، طرفدارانشان و مردم و دست‌اندرکاران همان طوری که در انتخابات سال گذشته هم قانون و هم اخلاق را رعایت کردند در انتخابات سال آتی هم همین روال ادامه پیدا کند تا مشکلی از نظر امنیتی نداشته باشیم.

وی خطاب به نامزدها و کاندیداها در انتخابات آتی تأکید کرد: هیچ کس حق اعلام نتیجه انتخابات را جز وزارت کشور ندارد. لذا ستاد انتخابات وزارت کشور براساس قانون، مرجع اعلام نتایج انتخابات است و هیچ کس و هیچ مرجع دیگری حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور با تأکید بر اینکه اگر موارد ذکرشده توسط کاندیداها و طرفدارانشان و دیگر افراد رعایت شود، مشکلی از نظر امنیتی نخواهیم داشت، ادامه داد: احزاب و گروه‌ها و جریانات و... قانون، اخلاق و مصلحت کلی نظام و جامعه را رعایت کنند.

ذوالفقاری گفت: اگر در یک زمانی یک فرد یا گروهی بخواهد در امنیت انتخابات اخلال ایجاد کند، قطعا ملاحظه هیچ کسی نخواهد شد لذا در این ارتباط ملاحظه هیچ فرد و یا جریان خاصی نخواهد شد. با هر اسم و نامی که می‌خواهند باشند اما باید بدانند که قانون و اخلاق را باید رعایت کنند و هرکسی این کار را نکند، حتی امکان دارد ما با افرادی تحت این عنوان که سبب مسئله‌ای شده‌اند، برخورد کنیم.

وی افزود: این نیست که اگر کسی کاری کند و حرفی بزند و رفتاری داشته باشد و غائله‌ای راه بیندازد و فکر کند که با خودش کسی کاری ندارد. این طور نیست؛ قطعا اگر کسی به عنوان سبب از نظر حقوقی شناخته شود، حتما به عنوان مسبب از نظر قضایی، حقوقی و امنیتی تحت تعقب قرار خواهد گرفت.