به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیتر استفان، مالک موسسه کفن و دفن شهر ورچستردر نزدیکی بوستون آمریکا عنوان کرد جسد تیمور سارنائف ۲۶ ساله، یکی از متهمان بمب گذاری در مسابقه دو ماراتن بوستون در محل این موسسه نگهداری می شود.

به گفته استفان درگواهی فوت سارنایف اشاره شده که وی در ناحیه تن و دست و پا دارای جراحت گلوله بوده و در ساعت یک و ۳۵ دقیقه صبح ۱۹ آوریل، چهارروز پس از بمب گذاری جان باخته است.

سارنایف در یک درگیری مسلحانه به شدت مجروح و در نهایت کشته شد.

پلیس اعلام کرده هنگام درگیری، مهمات تیمور سارنایف تمام شده و سپس برادر کوچکترش بدن وی را در حال فرار به زیر یک خودرو کشیده، اما جوهر سارنایف، برادر تیمور یک روز پس از مرگ برادرش بازداشت شد. خانواده سارنایف روز جمعه در تدارک برای دفن وی بودند

موسسه کفن و دفن در ورچستربا مناسک مسلمانان برای کفن و دفن آشنایی دارد و عنوان کرده که تمهیدات لازم برای دفن تیمورسارنایف را انجام خواهد داد. جسد وی روز پنج شنبه از سوی پزشکی قانونی آزاد شد.

پیتر استفان، مالک موسسه های کفن و دفن گراهام پوتنام و ماهونی در شهر ورچسترمی گوید که هر فردی شایسته مراسم دفن مناسب است صرف نظر از اینکه در چه شرایطی جان خود را از دست داده است.

استفان گفت: مشکل من پیدا کردن محلی برای دفن وی است. بسیاری از افراد نمی خواهند این کار را کنند. آنها نمی خواهند درگیر این پرونده شوند. آماده اعتراضات علیه خود هستم.

در این میان دو مقام آمریکایی گفتند جوهرسارنایف به بازجویان گفته است که وی و برادرش ابتدا قصد داشتند بمب خود را در چهارم ژوئیه منفجر کنند.

بنا به گفته پلیس بوستون آنها تصمیم داشتند تا تدابیر امنیتی برای کنسرت ها و آتش بازی های روز استقلال را که پیش از۵۰۰ هزار نفر را جذب خود می کند بررسی کنند.