به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « راشاتودی» ، هکرهای چینی موفق شده اند طی ۳ سال متوالی اطلاعات و اسرار نظامی شرکت « کینتیک نورث امریکا» یکی از شرکت های پیمانکار نظامی آمریکا را هک کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند.

بنا بر این گزارش، ظاهرا پیش از این نیز گزارشهایی درباره وجود شکاف امنیتی در این شرکت مطرح شده بود اما مسئولین این شرکت آن را نادیده گرفته بودند و همین امر نیز باعث شده تا برای مدت زمان ۳ سال متوالی هکرهای چینی به اسناد محرمانه و فناوری های نظامی این شرکت که برای آمریکا فعالیت می کند، دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، یک گروه از هکرهای چینی مستقر در شانگهای از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ اطلاعات و اسرار محرمانه این شرکت را هک کرده اند.

شرکت کینتیک نورث امریکا در حوزه امنیت ملی با ارتش آمریکا همکاری دارد و به تولید نرم افزارهایی مشغول است که نیروهای آمریکایی در افغانستان و خاورمیانه مورد استفاده قرار می دهند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند در صورتی که این شرکت به هشدارهای اولیه ای که دریافت کرده بود، ترتیب اثر می داد، چنین فاجعه امنیتی هرگز رخ نمی داد، اما مسئولین این شرکت هشدارهای امنیتی را نادیده گرفتند.

بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۰۷ یکی از افسران گروه تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا به مسئولین این شرکت اطلاع داده بود که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ۲ نفر از کارکنان این شرکت اطلاعات محرمانه موجود روی لپ تاپ های خود را از دست داده اند.

در سال ۲۰۰۸ نیز ناسا به این شرکت هشدار داد که هکرها سعی کرده اند از طریق کامپیوترهای این شرکت وارد سیستم های هوافضای ناسا شوند، اما باز هم این هشدارها نادیده گرفته شده بود. تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۰ این شرکت پس از هشدارهای مکرر تصمیم می گیرد تا ۲ شرکت خصوصی را استخدام کند که به این موضوع رسیدگی کنند.

در تحقیقات به عمل آمده ثابت شد که این شرکت از سال ۲۰۰۷ توسط گروهی از هکرهای مستقر در چین هک شده بود و برای تمام مدت ۳ سال پیش از آن تمامی اطلاعات و اسرار محرمانه این شرکت که متعلق به ارتش آمریکا بوده در اختیار این گروه هکرها قرار گرفته است.