به گزارش پارس ، مهر به نقل از رویترز، " بنیامین نتانیاهو" در ملاقات با وزیر خارجه سوئیس تاکید کرد که کابینه وی در صورت توافق صلح با فلسطینیان، آن را به همه پرسی خواهد گذاشت.

این برای دومین بار است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی چنین ادعایی را مطرح می کند. نتانیاهو در پاییز سال ۲۰۱۰ نیز همین جملات را ابراز کرده بود.

سخنان اخیر نتانیاهو، نخستین واکنش رسمی اسرائیل به تغییرات ایجاد شده در طرح صلح عربی است.

وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در روزهای گذشته و طی دیدار با جو بایدن و جان کری، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کردند که اتحادیه عرب به خاطر پیشبرد صلح خاورمیانه و استقلال فلسطین، آماده قبول تغییراتی در مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

نتانیاهو در سپتامبر سال ۲۰۱۰ نیز اعلام کرده بود که هرگونه قرارداد صلح با فلسطینی ها به رای و تصمیم مردم اسرائیل گذاشته می شود. این گفته در آن زمان از سوی رسانه های صهیونیستی، به عنوان تلاشی در پیوند جناح های مختلف دولت ائتلافی محسوب شد که کمی بعد شکست خورد.

کابینه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ پیش نویس قانونی را تصویب کرد که برای به جریان افتادن، نیاز به تایید دو سوم نمایندگان کنست داشت ولی رای اکثریت را کسب نکرد. طبق این قانون، واگذاری بلندی های جولان یا پذیرش بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطینیان، باید به همه پرسی گذاشته می شد.

بلندی های جولان و بیت المقدس شرقی، هر دو در جنگ ۱۹۶۷ به دست اسرائیل افتاده اند.