علی لاریجانی که به قم سفر کرده است امروز (سه شنبه ۱۷۷ اسفند) در مراسم افتتاح طرهای زیربنایی برکت در استان قم با تشکر از فعالیت‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: فعالیت‌های بنیاد برکت با تدبیر مقام معظم رهبری جهت مناسبی یافت و هزینه‌ها در مسیرهای مناسبی انجام شد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر جهت گیری‌ها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی به صورت صحیح اتخاذ شود مردم می‌توانند به خوبی در این زمینه فعالیت کنند، اما اگر کارآفرینی و تولید شکل نگیرد با وجود امکانات رفاهی در روستا‌ها باز هم به دلیل عدم وجود چرخه اقتصادی مطلوب شاهد مهاجرت‌ها خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی رویکردی عقلایی و درست است ادامه داد: در برنامه و بودجه اصرار داشتیم که کمیته امداد و نهادهای مشابه رویکردی را دنبال کنند که سبب اشتغال زایی شود، زیرا اگر افراد توانمند شوند با کرامت زندگی می‌کنند.

رئیس قوه مقننه کشور با بیان اینکه امور دیوانی کشور سنگین است گفت: باید این امور را به سمت تولیدگری هل دهیم.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه رویکرد هدایت مردم به سمت زندگی در کنار سواحل آبی کشور حرف صحیحی است گفت: مقام معظم رهبری نیز در خصوص سواحل مکران توصیه‌های دقیقی داشتند که در مجلس شورای اسلامی نیز مورد توجه نمایندگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در کشور محل ایجاد برخی صنایع به اشتباه انتخاب شده است گفت:، اما در حال حاضر باید همه تلاش کنیم تا در این زمینه به نتایج خوبی دست یابیم.

لاریجانی با بیان اینکه مسیر وفاق ملی برای تولید و کارآفرینی را درست می‌دانم اظهار داشت: موضوعات انتخاباتی همیشه مطرح است که البته اگر به جا انجام شود مناسب است، زیرا پشتوانه مردمسالاری کشور را تامین می‌کند، اما اصل موضوع ایجاد تولید و کارآفرینی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش حکومت زندگی با کرامت مردم است بیان کرد: اگر مردم توانمند باشند و حاصل تولید خود را به دست آورند زندگی با کرامتی خواهند داشت، هدف اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد این است که تولید ملی به عنوان یک رکن شناخته شود که‌ای رویکرد در قم به درستی دنبال می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت قم و مزیت‌های آن باید فعال شود ادامه داد: گردشگری مذهبی در قم به یک قطب تبدیل شده است که باید سرمایه گذاری متناسب برای آن انجام شود. همچنین در امور کشاورزی و دامپروری نیز احتیاج به فعالیت مناسب داریم، زیرا با وجود کم آبی‌ها باید آبیاری نوین در استان رخ دهد که برای این موضوع نیز فکری شده است.

لاریجانی متذکر شد: صنعت در قم مزیت‌های خوبی دارد، زیرا این استان در کنار تهران قرار دارد و از امکانات راه آهن نیز بهره می‌برد علاوه بر آن‌ها نیز انشاءالله فرودگاه قم نیز به زودی راه می‌افتد.

وی افزود: روستاهای قم زیاد نیستند، اما در هر روستایی افراد متمولی هستند که مهاجرت کرده اند و به مسقط الرأس خود هستند که باید زمینه را برای کمک این افراد به روستاهای خود محیا کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه متناسب با مزیت روستا‌ها باید زمینه سازی انجام شود گفت: تحت نظر استاندار ستادی متشکل از صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، اما معجزه‌ای از آن دیده نشد که انتظار ما بیش از این‌ها بود، ولی پیشنهاد می‌دهم که بنیاد برکت نیز به این ستاد اضافه گردد تا در مسیر رسیدن به اهداف خود گام‌های سریعتری را بردارند.

لاریجانی متذکر شد: مسئله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز در استان قم لازم است، زیرا باید برای هر کاری کارگر متخصصی وجود داشته باشد که اگر بنیاد برکت به توانمندسازی نیروی انسانی ورود کند به اشتغال زایی استان نیز کمک می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری مذهبی در استان قم مستمراً در حال افزایش است بیان کرد: در آینده این ظرفیت بیشتر هم می‌شود که زمینه سرمایه گذاری دارد که البته بخش خصوصی باید به این مسیر هدایت شود و می‌توان با ارائه کمک‌های مناسب بخش خصوصی را یاری کرد.

وی افزود: می‌توان با برنامه ریزی نرخ بیکاری استان قم را کاملا کاهش داد که البته رسیدن به این هدف مشروط به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در استان قم بنیاد برکت روش خوبی را در پیش گرفت است اظهار داشت: در این استان همه مسائل یک قسمت یا یک شهر از اشتغال تا امور زیربنایی بر عهده یک نهاد قرار گرفته و به عنوان متولی فعالیت می‌کند. بر اساس گزارش‌های ارائه شده این طرح موفق بوده و سبب کاهش بیکاری و افزایش آبادانی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کارگروهی تشکیل شود که نگاه عام و قوی به مسائل قم داشته باشد ما نیز هر کمکی که بتوانیم را در این مسیر انجام می‌دهیم گفت: من حاضرم اولین جلسه این کار گروه را برگزار کنم.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون تقدیر و تشکر شد.