پروانه مافی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم با بیشترین توان از فلسطین به عنوان مسئله تراز اول جهان اسلام رسیدگی کنیم بایستی در گام اول فلسطین را به یکی از دغدغه های همه افراد جامعه اسلامی تبدیل کنیم.

وی افزود: برای این منظور باید همگی تلاش کنیم که فلسطین هزینه معاملات جریانات سیاسی نشود، چرا که این اتفاق باعث بوجود آمدن رقابت‌هایی با منافع حزبی_ جناحی بر سر فلسطین می‌گردد و ممکن است اصل مسئله فلسطین که حمایت از مبارزات حق طلبانه است به حاشیه رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای بحث تحریم اقتصادی کالاهای اسرائیلی چگونه می‌توان سایر کشورها را با هم متحد کرد، عنوان کرد: برای این منظور ابتدا باید بتوانیم هویت مشترک اقتصادی اسلامی خود را تقویت کنیم. برای نیل به این هدف بایستی پیمان‌های اقتصادی منطقه ای و همچنین پیمان‌هایی با کشورهای اسلامی ایجاد کنیم.

مافی بر همین اساس اضافه کرد: این پیمان‌ها در گام دوم ایجادکننده منافع برای سایر کشورهایی است که به تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی روی بیاورند. به این صورت می‌توان آرام آرام کشورهای بیشتر و حتی آنانی که از نظر ایدئولوژیک با ما همسو نیستند را به منظور تحریم اقتصادی رژیم منحوس صهیونیستی متحد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با پیشنهاد برای کاهش اختلافات بر سر حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل، گفت: قطعا برای کاهش هر تزاحمی تاکید به نقاط مشترک مرحله اول است در مراحل بعد بایستی نقاط افتراق را با همکاری به نقاط اختلاف و سپس آنان را به سمت منافع مشترک پیش برد؛ در این مثال همه ما می‌دانیم که وجود اسرائیل در منطقه به معنی تهدید همیشگی کشورهای منطقه است.

مافی در خاتمه سخنانش یادآور شد: از سوی دیگر تجربه دست اندازی صهیونیست‌ها به کشورهای مختلف اعمم از حمله نظامی آشکار و ترور افراد تاثیر گذار در این زمان نه تنها بر کسی پوشیده نیست بلکه مورد اعتراف و بعضا افتخار وقیحانه این اشرار هم هست، لذا باید به کشورها فهماند که این جرثومه کثیف جز با بلعیدن حقوق همه ملت‌های منطقه سیری پذیر نیست، بنابراین اگر امروز به مثابه دست واحد با آن برخورد نکنیم باید انتظار رویارویی با آن در هر کوه و برزنی را داشته باشیم.