علی اصغر احمدی در جمع خبرنگاران در حاشیه  نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان‌ها درباره اینکه ثبت‌نام از نامزدها در چه  مرحله‌ای قرار دارد، گفت: برای انتخابات‌ میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام به پایان رسیده و امروز هیات‌های اجرایی ضمن اینکه از مراجع چهارگانه استعلام می‌گیرند در موعد مقرر به بررسی نامزدها می‌پردازند.

او گفت: ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۳۰ اسفند ماه به مدت ۷ روز آغاز می‌شود و به  کلیه فرمانداری‌ها و استانداری‌ها ابلاغ شده است و آنها این آمادگی را دارند که از روز ۳۰ اسفند که آغاز سال جدید هم خواهد بود، در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای انتخابات شورای شهر و روستا ثبت‌نام از داوطلبان به عمل بیاورند.

احمدی با اشاره به الحاق قانونی که از سال ۹۲ تصویب شد، گفت: داوطلبان در زمان ثبت‌نام باید گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهند و تا  فرصت دارند برای اخذ گواهی اقدام کنند و به متولیان امر مانند فرماندار و بخشدار ابلاغ شده فرم‌هایی را ارائه دهند.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ۲۲ فروردین ۹۶  ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود و نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و نظارت بر انتخابات شهر و روستا به عهده هیات نظارت مجلس شورای اسلامی است.

او درباره اینکه تاچه حد با انتخابات الکترونیکی  فاصله داریم، اظهار داشت: امروز ۲۵ فرایند را در جریان انتخابات پیش‌بینی کردند که ۱۴ فرایند تا قبل از روز اخذ رای است که کاملا الکترونیکی خواهد بود. حدود ۴ فرایند روز اخذ رای است و حدود ۳ فرایند بعد از اخذ رای و ۴ فرآیند هم پشتیبان است.

احمدی افزود: آن چیزی که در زمینه انتخابات الکترونیکی همه به آن نگاه می‌کنند در روز اخذ رای است در حدی که هر کسی وارد شعبه اخذ رای شورا با ارائه شناسنامه و کد را وارد می‌کنیم. بانک اطلاعات ما متمرکز است برای جلوگیری از رای احتمالی دوباره در سراسر کشور مشخص می‌شود این کد ملی در جایی رای داده است یا خیر.