به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری « آسوشیتدپرس» ، به دنبال مطرح شدن اظهاراتی از جانب وزیر خارجه پرو مبنی بر خویشتنداری و گفت وگو میان حزب حاکم و احزاب مخالف در ونزوئلا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، « نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا که به شدت از این اظهارات به خشم آمده بود، سفیر خود را از این کشور فراخواند.

« رافائل رونکاگلیولو» ، وزیر خارجه پرو علاوه بر مطرح کردن این اظهارات، از اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی که در حال حاضر کشورش ریاست موقت آن را عهده دار است نیز خواسته تا بیانیه ای را علیه مادورو صادر کرده و خواستار خویشتنداری وی شوند.

مادورو روز جمعه اعلام کرد که این اظهارات نشان می دهد پرو برای دموکراسی ونزوئلا هیچ احترامی قائل نیست.

بنا بر این گزارش، ۲ تن از رهبران مخالفان ونزوئلا این هفته به لیما، پایتخت پرو رفته بودند تا مقامات این کشور را درباره اوضاع کنونی در ونزوئلا و به ویژه اتفاقاتی که در پارلمان این کشور رخ داده، مطلع سازند.

بر اساس این گزارش، به دنبال اینکه شورای ملی انتخابات ونزوئلا به انتصاب مادورو به عنوان رئیس جمهور این کشور رأی داد، احزاب مخالف ونزوئلا اعلام کردند که ریاست جمهوری وی را به رسمیت نمی شناسند و خواستار برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا شده اند. حزب حاکم نیز اعلام کرده است تا زمانی که نمایندگان مخالف در پارلمان ونزوئلا، ریاست جمهوری مادورو را به رسمیت نشناسند، حق اظهار نظر در جلسات پارلمانی را ندارند.

« انریکه کاپریلس» رهبر مخالفان ونزوئلا همچنان در تلاش است تا نتایج انتخابات اخیر این کشور و در نتیجه ریاست جمهوری مادورو را به چالش بکشد.

مادورو معاون ارشد « هوگو چاوز» رئیس جمهور متوفی ونزوئلا بود که پس از مرگ وی مسئولیت اداره ونزوئلا را عهده دار و پس از برگزاری انتخابات ۱۴ آوریل به ریاست جمهوری ونزوئلا منصوب شد.