به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « بی بی سی» ، « نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرده است که شواهدی در دست دارد که نشان می دهد « آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا برای ترور وی توطئه کرده است.

بنا بر این گزارش، مادورو همچنین گفته است که شواهد موجود نشان می دهد برخی از سیاستمداران راستگرای ونزوئلا نیز در این توطئه دست داشته اند.

اوریبه که از منتقدان سرسخت رئیس جمهوری ونزوئلا به حساب می آید، این اتهام را صرفا « اظهاراتی نابه جا» خواند و گفت تنها یک پاسخ برای این اتهامات وجود دارد و آن تکرار انتخابات ونزوئلا است.

مادورو روز جمعه اعلام کرد: اوریبه پشت توطئه ای برای کشتن من است. او یک قاتل است.

وی همچنین افزود: من شواهد کافی دارم که نشان می دهد چه کسی این توطئه را طراحی کرده است و همین شواهد نیز نشان می دهد که برخی از بخش های ونزوئلا نیز در این توطئه درگیر بوده اند.

بنا بر این گزارش، مادورو موفق شد در انتخابات سراسری که در تاریخ ۱۴ آوریل در ونزوئلا برگزار شد اکثریت آراء را به خود اختصاص داده و به عنوان رئیس جمهور این کشور منصوب شد.

« انریکه کاپریلس» رهبر مخالفان ونزوئلا همچنان در تلاش است تا نتایج انتخابات اخیر این کشور و در نتیجه ریاست جمهوری مادورو را به چالش بکشد.

مادورو معاون ارشد « هوگو چاوز» رئیس جمهور متوفی ونزوئلا بود که پس از مرگ وی مسئولیت اداره ونزوئلا را عهده دار و بعد از برگزاری انتخابات به ریاست جمهوری ونزوئلا منصوب شد.

اوریبه، رهبر رئیس جمهور کلمبیا نیز در تمام مدت ریاست جمهوری هوگو چاوز بر سر مسائل گوناگونی با وی به مخالفت پرداخته بود.