علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه حداکثر حقوق مدیران، مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرده که به شرح زیر است:

هوالحکیم

 مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق مدیران در ماده ۳۸  لایحه برنامه ششم مقرر می دارد که مدیران و مسئولان می توانند با پیشنهاد روسای قوا و وزرا و اجازه شورای حقوق و دستمزد ۱۴ برابر حداقل پایه حقوق بعلاوه ۶۰ درصد این میزان دریافت کنند!

 نگاه غلط به مسئولیت ها و دور شدن فرهنگ خدمتگزاری مدیران کشور خلاف حق و عدالت است و جایگاه خدمت را به موقعیت تامین منافع شخصی و جایگاه غارت تبدیل می کند.

قطعا اکثر مدیران تمایل به دریافت سقف حقوق یعنی ۲۰ میلیون تومان را دارند و مدیران معمولا از امکانات و مزایای دیگری چون مسکن و ماشین و  ...برخوردار هستند و این در حالی است که کارمندان و بدتر از آنها کارگران بعنوان اقشار ضعیف جامعه باید با حقوق های ناکافی زندگی کنند و وقتی قرار است سال به سال مثلا حقوقشان چند ده هزار تومان اضافه بشود، دولت و دستگاه های مربوطه کلی بهانه می آورند که امکان پذیر نیست ولی وقتی به مسئولان می رسند چشم خود را بر واقعیت ها بسته و این گونه حکم نموده و قانون گذاری می کنند.

 این ظلم به اقشار ضعیف و کارگر و کارمند که بعضا زیر خط فقر هستند دل مردم و قشر مستضعف  و ضعیف جامعه را  می شکند و سبب بی عدالتی شده و تبعیض را در جامعه نهادینه و احساس عدالت را در آحاد مردم منکوب و نابود می کند.

 حس عدالت مهمتر از  اصل آن در نظر مردم است، برای تجدید این حس بسیار خوب راهی جز این نیست که مسئولان گذشت و ایثار پیشه کنند و مسابقه خدمت را بجای کسب قدرت برای دنیاطلبی و رفاه جویی در پیش گیرند.

معتقدم رئیس محترم جمهور باید حقوق خویش را همسان با معلمان نموده و دریافتی افراد کابینه خود را حداکثر مثل اعضاء هیات علمی دانشگاه ها قرار دهد تا حس عدالت در محیط تعلیم و تربیت زنده شده و به جامعه تسری یافته و جامعه را احیاء کند و مسیر نادرست ترسیم شده و نگاه طعمه وار به مسئولیت ها از کشور رخت بندد.

به هر حال این مصوبه بسیار تلخ نقطه سیاهی بر کارنامه مجلس دهم خواهد بود و آموزه بسیار غلطی را برای جامعه خواهد داشت چرا که " الناس علی دین ملوکهم "

معتقدم در مواجه با این بی عدالتی نباید ساکت نشست، باید بر آن شورید و این شیوه تفکر دنیاطلبی را منکوب کرد و جامعه را از این غده سرطانی و نگاه نادرست خلاص کرد. ان شاءالله